1.098 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
Del opp bærende av trebjelke forskjøvne seksjoner
Før en renovering og flytting av innervegg lurer jeg på om det er mulig å dele opp en trebjelke slik at den bærer samme lengde, men på forskjellige nivåer. Det høyre bildet forklarer det nok bedre. Trebjelken kom dit da de innredet loftet og forsterket de tidligere veggene med en vegg til + denne trebjelken.
Litt merkelig er det også at den ble satt mot eksisterende innertak (huntonit/fiberboard), så jeg er litt usikker på hva den egentlig bærer.
Går det å dele opp "bæringen" som jeg har tegnet? Kan det være slik at den ikke trengs for den korte strekningen? I forkant av dette eventuelle arbeidet vil jeg selvsagt sjekke med konstruktør (eller hva det heter), jeg ville bare få en første sjekk på hva som er mulig.
Litt merkelig er det også at den ble satt mot eksisterende innertak (huntonit/fiberboard), så jeg er litt usikker på hva den egentlig bærer.
Går det å dele opp "bæringen" som jeg har tegnet? Kan det være slik at den ikke trengs for den korte strekningen? I forkant av dette eventuelle arbeidet vil jeg selvsagt sjekke med konstruktør (eller hva det heter), jeg ville bare få en første sjekk på hva som er mulig.
De kanskje bare trengte noe bak Huntonitskivene for å feste i. hva er det for dimensjon på bjelken?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Snygg uppgång PEX rör från golv till fördelare
Värme allmänt -
Altanbygge - dela upp över två sommrar
Altan & Uteplats -
Hullsaging i bærende deler
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Öppna upp kök, är väggen bärande?
Planlösningar -
Fördelar med oisolerat garage, isolerat samt uppvärmt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus