Som rubrikken antyder: Jeg vil lage alternativt bestille finere deksel som helst er enkle å åpne/lukke. Grunnen er at jeg har fjernet en del lysknapper hjemme som følge av smarte lamper som tennes og slukkes ved hjelp av sensorer og styres via telefon eller andre smarte knapper. Jeg har satt vanlige Schneider deksel med klikkfeste men det jeg ikke liker er:
1. At vanlige deksel ikke er særlig fine
2. Folk leter noen ganger etter knappen som ikke finnes, en tekst på lokket som indikerer at det ikke trengs en knapp hadde kanskje hjulpet noe, alternativt bare sett kult ut, haha.
3. I tilfelle hele det smarte systemet krasjer vil man kunne ta av dekselet og bruke en eller annen form for manuell skjult bryter bak/i boksen.
Jeg har laget en svært enkel skisse på hvordan jeg ser for meg selve dekselet skal se ut, egentlig bare en hvit firkant i tre eller plast, som kan skyves av og på en ramme (ikke med på skissen, men jeg tror dere kan finne ut hvordan det ville fungere).
Jeg vet imidlertid ikke helt hvor jeg skal begynne, jeg er ingen snekker direkte og det hadde vært enklere om jeg kunne akseptert tykkere plater men det ville ikke blitt særlig pent.
Det har slått meg at 3d-printe platene kanskje er lettere enn å lage i tre, på grunn av såpass tynne materialer.
Så: Har noen forsøkt noe lignende og/eller har noen tips? All hjelp mottas selvfølgelig med stor takknemlighet.
Skisse:
https://www.dropbox.com/s/y09xuudg5k3rt55/skiss.jpg?dl=0