Har et spørsmål, har kjøpt et nytt hus og så nå når jeg var på loftet og sjekket litt at det mangler en dampsperre i taket over badet. Vi har et varmt loft som er parallellisoleret og uventilert.

Mitt spørsmål er, trengs det ingen dampsperre i baderommet i taket når man har et varmt loft? Det finnes jo ingen ventilasjon som kan ta hånd om det fukttilskudd som føres opp på loftet, den eneste fordelen er jo at det er varmt så jeg slipper kondens men luftfuktigheten øker jo uansett.

/Rikard

Om jeg ikke er helt ute og sykler så skal man ha fliser og dermed fuktspærre under, så skal man ikke ha dampsperre i yttervegger. Når det gjelder tak så er jo spørsmålet om det er malt med et våtromssystem og også om det er det, så tror jeg nok man skal ha en dampsperre? Jeg har aldri vært med på at man ikke plastlegger taket mot en loft, MEN du skriver at dere har en isolert loft, er det dampsperre der oppe? Hvis det er tilfellet så vil jeg si at det ikke trengs noen dampsperre i baderomstaket :) Er det rotete skrevet så er det fordi jeg tenker mens jeg skriver ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.