T
D Danieln84 skrev:
Her er et bilde av hvordan jeg gjorde ved tilbyggingen i sommer. Elektrisiteten innenfor dampsperren, kuldebroen brutt og ingen risiko for å punktere dampsperren når man skrur opp bilder osv.

[bilde]
Har du brukt 45x45 liggende eller lekter?

T Ejmelie skrev:
Har du kjørt med 45x45 liggende eller lekter?
45x45. Det stemmer bra med 45-isolering og gir tilstrekkelig stabilitet samt gir plass til elboksene.

T
Ok, jeg tenkte å bruke enkelgips med tanke på hvor dyrt OSB har blitt. Hva er den beste løsningen da?

T Ejmelie skrev:
Ok, jeg tenkte å bruke enkelgips med tanke på hvor dyr OSB har blitt. Hva er den beste løsningen da?
Enten kortle lektene eller sette et ytterligere lag med lekt, stående. osb/ply under gips uten tvil å anbefale.

• Liker
BSOD og 1 annen
  • Laddar…
sunnis
T Ejmelie skrev:
Ok, jeg tenkte kjøre enkelgips med tanke på hvor dyrt OSB har blitt. Hvilken er beste løsningen da?
Regn ut alt trevirke og skruer koster for å kortle rommene og sammenligne med et lag OSB. Du trenger minst 45x70 som kortlinger. I tillegg er det et skikkelig tidkrevende arbeid å sette kortlinger. Går mye raskere å slå på liggende 45x45 rett på, går med mindre materiale dessuten.

Det er mye fordelaktig med plater bak. Men det må ikke være svindyr OSB, jeg har brukt både sponplater eller plywood av absolutt dårligste kvalitet, kjøp det billigste som er å få tak i. Finnes også de som spikrer tynn råspont. Det spiller ingen rolle hva det er bak, bare det er noe som gir skruetak når man skal henge ting på veggen.

• Liker
fribygg og 2 andre
  • Laddar…
Rickard.
Installasjonssjikt som de fleste her foreslår er selvfølgelig en bra metode særlig ved tykke vegger men det er en forholdsvis ny metode og det funker å gjøre i henhold til #5 beskrivelsen om man ikke vil ofre boareal.

Er man riktig bekymret kan man legge fugemasse (eller valgfritt annet for å tette) i sprekken mellom gips og boksen etterpå for å gjøre det lufttett allerede der.

Sist redigert:
  • Liker
Snickarkirre
  • Laddar…
kulle
T Ejmelie skrev:
Ok, jeg tenkte kjøre enkelgips med tanke på hvor dyrt OSB har blitt. Hva er den beste løsningen da?
Som andre også har skrevet, sett osb eller en annen plate under gipsen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.