Hei,
det er sånn at vi har fått renovert et baderom i overetasjen, og da benyttet vi anledningen til å rive ut en badstue som hørte til baderommet. Badstueområdet gjør at tilstøtende soverom blir litt større.
Nå har jeg litt funderinger rundt dampsperre. Jeg har satt dampsperre i innertaket og på sideveggene som vender mot yttertaket.
Trenger jeg også å sette opp dampsperre på den veggen som har baderom og birom bak? Birommet er litt isolert, så det kan kanskje betraktes som "innemiljø"?
Så slo en tanke meg, om å male med våtromsmaling i soverommet dersom jeg har mislyktes fatalt med skjøtene på dampsperren. Kan man gjøre det?
Nei, ikke dampsperre i innerveggen. Mal heller ikke med våtromsmaling, det gjør ingen forskjell for fuktigheten inne i vegg/isolasjon. Vanlig veggmaling er ganske tett den også, men det du vil hindre med dampsperre i taket er at fukt når treverk/plater innendørs.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.