Hei, visste ikke helt i hvilken forumdel jeg skulle legge denne

Holder på med en renovering som har vokst seg litt større enn hva som var tenkt.
Huset er en rekkehus fra 1967 med teglfasade.
Har i forbindelse med bytte til Nivellgulv fjernet all bekledning på veggene i kjøkken, gang og fremtidige bad.
Vurderer nå om jeg skal sette inn dampsperre eller dampbrems (eller ingen av delene) før jeg setter opp ny gips.

Konstruksjonen var fra begynnelsen fra innsiden og ut:
Tapet
Masonitt
Asfaltpapp(?)
Spuntede bord ca 30mm tykke

Resten er jeg usikker på siden jeg ikke har revet hele veien ut, men antar at det er isolasjon, vindsperre lekter, lufterom og så tegl

Over rommene finnes det også et kaldloft som strekker seg ca 3m inn over taket.
Tenker at jeg burde ha dampbrems også i taket der, og skal jeg i så fall ha dampbrems i hele taket eller bare der det er kaldt over?
Som det er nå, er taket: Spuntede bord, vindsperre(?), spon og så er det gulvet på kaldloftet.

Renovert radhus fra 1967 med avdekket vegg og tregulv; verktøy og byggematerialer lagt på betongplater med en støvsuger og en dør i bakgrunnen.

Dampbrems er tilstrekkelig i vegger og tak, på badet er det bra med plast/dampsperre for å sikre mot at fukt trenger seg opp på loftet. Hvis loftet er i god stand i dag, bør du ikke endre for mye.

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.