Hei! Jeg holder på å regne på en renovering her hjemme og har nå kommet til takisoleringen. Vi vil ha celleuloseisolasjon som man sprøyter inn, men det er aldri oppgitt hva det koster per m2 når man googler rundt. Er det kanskje noen med erfaring av dette som kan gi en pekepinn om kostnaden?!

Dette er forutsetningene: Isoleringen skjer på loftet (det er altså ikke skråtak det gjelder) og vi har fjernet den gamle isoleringen så jobben innebærer bare utlegging av ny isolasjon.

Mvh

Rickard.
Googlet "cellulosaisolering pris" og fikk opp en prisliste, men jeg anbefaler så klart at du sender noen e-poster til omkringliggende firmaer der du skriver antall kvadrat og ønsket tykkelse.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Googlet "cellulosaisolering pris" og fant en prisliste, men jeg anbefaler så klart at du sender noen mail til omkringliggende firmaer der du skriver antall kvadrat og ønsket tykkelse.
Hahaha, ja herregud... Takk, enormt klønete av meg.

Bödde Bödde skrev:
kostar per m2
Så tror jeg det er bedre med pris per m3...

L lat skrev:
Så tror jeg at det er bedre med pris per m3...
Nå som blindstyret (nemlig meg) har funnet en prisliste, har de pris per m2 med forskjellige priser avhengig av tykkelse.

Jeg fikk et tilbud på en tilleggsisolering, 25cm cellulose løsull til 50kvm, i tilbudet inngår montering av luftspaltskive av kartong (15 stk). 11 280:- ink mva, i det inngår arbeidet og transporten. Kanskje hjelper deg litt iallfall.

• Liker
woda og 2 andre
  • Laddar…
S Slb2018 skrev:
Jeg fikk en tilbud på en tilleggsisolering, 25cm cellulosa løsull til 50kvm, i tilbudet inngår montering av luftspalteplate av kartong (15 stk). 11 280:- inkl moms, i det inngår arbeidet og transporten. Kanskje hjelper det deg litt iallfall.
Stort takk, ja det hjelper virkelig! Vi har 77 m2 og jeg tenker at vi legger rundt 30 cm. Det er et torp som vi bruker sporadisk så jeg tuller det skal rekke. Jeg har kalkulert med maks 30.000, hvilket jeg ser ut å klare!

• Liker
Slb2018
  • Laddar…
H
Ta inn tilbud for det skiller masse.
Samme type isolering så var dyreste 17000:- og billigste 7900;- når vi isolerte.
De som var billigst gjorde ikke mye reklame for seg, rettet mot bedrifter men hjalp også privatpersoner.
Veldig hyggelige og hjelpsomme.

Det jeg fikk pris på var icell isolering.

Skulle sprøyte 55 cm og ca 60 kvm stort.

Når de kom hit så gjorde de feil og sprøytet 70 cm i stedet.
Men for samme pris.
Formannen ringte og beklaget at de sprøytet for mye, men jeg slapp å betale ekstra.

• Liker
Ahm.s og 1 annen
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Ta inn tilbud for det er mye forskjell. Samme type isolasjon så var det dyreste 17000:- og billigste 7900;- da vi isolerte. De som var billigst gjorde ikke mye reklame for seg, rettet mot bedrifter men hjalp også privatpersoner. Veldig hyggelige og hjelpsomme.

Det jeg fikk pris på var icell isolasjon.

Skulle sprøyte 55 cm og ca 60 kvm stort.

Når de kom hit så gjorde de feil og sprøytet 70 cm i stedet. Men for samme pris. Formannen ringte og beklaget at de sprøytet for mye, men jeg slapp å betale ekstra.

Veldig bra, det skal jeg virkelig tenke på! Bra firma du fikk tak i, synd man ikke bor i Värmland.

H
Ja de var kanon.

S Slb2018 skrev:
Jeg fikk et tilbud på en tilleggsisolering, 25cm cellulose løsull til 50kvm, i tilbudet inngår montering av luftspaltskive av kartong (15 stk). 11 280:- inkl mva, i det inngår arbeidet og transporten. Kanskje hjelper det deg litt i alle fall.
heisann, blir takknemlig om dere kan dele navnet på firmaet og stedet. Lurer på om 30 cm isolering er standard for en takisolasjon? Så i denne siden at noen har gjort 60 cm. Lurer på hva vi skal velge? Tips gjerne.. takk

H Hallerudsbo skrev:
Ta in offert för det skiljer massa.
Samma typ av isolering så var dyraste 17000:- och billigaste 7900;- när vi isolerade.
De som var billigast de gjorde inte mycket reklam för sig, inriktade mot företag men hjälpte även privatpersoner.
Väldigt trevliga och hjälpsamma.

Det som jag fick pris på var icell isolering.

Skulle spruta 55 cm och ca 60 kvm stort.

När dom kom hit så gjorde dom fel och sprutade 70 cm istället.
Men för samma pris.
Förmannen ringde och beklagade att de spruta förmycket, men jag slapp betala extra.
Vilken skillnad i pris!
Vilken firma var det du anlitade?
Gjorde de ett bra jobb?
Mvh, Petter

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.