Hei!

Jeg har lagt ut en vegg fra min opprinnelige betongvegg da et nytt kjøkken skal monteres, dette for å slippe å frese ut for ny elektrisk installasjon osv. Nå til mitt spørsmål. Jeg har satt en stålregel i taket og i gulvet som består av betong, de er festet med metallspikplugg på 4cm cc50. Deretter har jeg satt opp 45x70 trelekter cc60. Utenpå dette blir det konstruksjonsfiner 12mm og deretter renoveringsgips.

Ny som man er, er man bekymret om dette er tilstrekkelig? Man vil jo ikke ha kjøkkenet i bakhodet når man nyter frokosten sin om morgenen:rofl: Det blir et epoq-kjøkken fra elgiganten som skal monteres.

Ha det best!

Mats-S
W wraaxz skrev:
Siden har jeg benyttet 45x70 trelekter cc60
Jeg ville valgt stålstendere istedenfor, akkurat som du har valgt i taket og på gulvet :-) Stålstenderne har jo også forberedte hull for el og annen installasjonsføring, og disse hullene er der fra starten av, så de medfører ingen svekkelse av konstruksjonen.
cc60 bør funke, men det koster ikke mange kroner ekstra å kjøre CC40, noe som garantert holder :-)

Walle85
Vi har nettopp gjort en ny vegg for kjøkkenet, hele veggen dekkes med sponplater, ca 20mm tykke, deretter kommer det en rad med skrog for alle skuffer og kjøkkenbenk i stein samt hele veggen dekket med skap over benken, skrus i veggen øverst der kortlingen sitter bak sponplaten.
Ny kjøkkenvegg under bygging, dekket med 20mm sponplater og isolasjon. Veggramme i tre med synlige rør og elektriske installasjoner.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.