Jeg tenker å tilleggsisolere min carport, som allerede har tre vegger (og med dører på så blir det en garasje). Men jeg har ikke råd til å støpe betonggulv, enda i hvert fall, så grusen får bli igjen.

Hvordan bygger jeg da den siste biten mellom vegg og mark? Veggen slutter pent og pyntelig ca en desimeter over bakken:
Trevegget struktur med rødt panel og betong. Nederst er det grus, trebiter og kvister. Viset ovenfra med ugress og kvister nær veggen.
(Greiner og kvister på bildet skal selvsagt ryddes bort...)
Bilde innenfra, tatt ovenfra, der ugress og bøss også skal bort selvfølgelig:
Fuglerede av kvister og blader ved siden av trevegg, betongblokk og metallbeslag. Bildet er tatt fra en overliggende vinkel.
En rad med lecablokker innenfor veggen? Hvordan får man det til å gå sammen med resten av veggen i så fall? Skal det graves ned en bit i bakken? osv.

Grav ut, isoler støp i bunnen og mur med lecablokker under eksisterende vegg. Da har du støpeformen klar når du skal lage en plate...

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
useless useless skrev:
Grav ut, isoler, støp i bunnen og mur med lecablokker under eksisterende vegg. Da har du støpeformen klar når du skal lage en plate...
Hmm, du mener at man liksom bygger en ramme av lecablokker? Hvordan skal det se ut derunder?
Dessverre blir det ikke aktuelt å støpe betonggulv ennå som sagt, og i mellomtiden trenger jeg å bruke carporten/luregarasjen.

L
Han mener at du støper under lecaen.

Man bør vel i så fall ha asfaltpapp mellom lecaen og treet tenker jeg.

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
Det avhenger litt av ambisjonsnivået... Skal det være 'riktig' gjort (med forbehold om at jeg ikke er ekspert) så bør du grave ut slik at du får ned en plate av celleplast på gruslaget, deretter enten støpe en såle i bunnen eller bruke ferdige såleblokker, mure opp til riktig høyde og pusse/fuktisolere. Legg ned slange for drenering/takavvanning før du fyller igjen.

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Han menar att du gjuter under lecan.

Man bör väl isf ha asfaltpapp mellan lecan och träet tänker jag.
Det går inte att mura ända upp, så man får anpassa så att man antingen får in en hel extra syllbräda, eller klotsar på jämna avstånd. Alltid syllpapp eller liknande mellan sten och trä.

• Liker
ricebridge og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.