10.571 lest ·
6 svar
11k lest
6 svar
bytte vindskiene, en eneste lang må vel være bedre?
Trenger ca 6,2 meter lange vindskier.
I fjor kjøpte jeg noen som var 4 meter og tenkte å skjøte. Så gikk virket til noe annet.
Nå ser jeg at de har "22X170MM FINSAGET GRAN L=7M NORRLAND, FINGERSKJØTT"
Den burde vel være smidigere? Det står at den er tenkt som panel, men burde vel duge som vindski også? Jo færre skjøter, desto mindre risiko for at den trekker vann og bøyer seg?
I fjor kjøpte jeg noen som var 4 meter og tenkte å skjøte. Så gikk virket til noe annet.
Nå ser jeg at de har "22X170MM FINSAGET GRAN L=7M NORRLAND, FINGERSKJØTT"
Den burde vel være smidigere? Det står at den er tenkt som panel, men burde vel duge som vindski også? Jo færre skjøter, desto mindre risiko for at den trekker vann og bøyer seg?
Om jeg bestiller mål hos en ekte trelasthandel, får jeg da uten fingerskjøting mon tro?
Eller holder sånt såpass bra at det ikke er noen problemer med dette...
(har konto der denne planken fantes, ville være fint å utsette betalingen til lønnen har kommet)
Eller holder sånt såpass bra at det ikke er noen problemer med dette...
(har konto der denne planken fantes, ville være fint å utsette betalingen til lønnen har kommet)
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Pleier å bli fingerskjøtt når det begynner å bli litt lengde på virket. Bestilte selv vindskier i fjor 8,20 lange men jeg tok 28mm istedenfor 22mm. Blir mer solid med 28 synes jeg.
Nesten usannsynlig at du ikke får det fingerskjøtet siden det normalt bare pleier å finnes trelast opptil 5,4 m uten skjøt. Har for så vidt brukt 6 meters konstruksjonstrelast som ikke var fingerskjøtet på jobben, men det er veldig sjeldent at vi får inn det, og panelbord har jeg vanskelig for å forestille meg finnes så lange uten skjøt.
Sist redigert:
Klikk her for å svare