Hei

Jeg har en gammel kjellerdør i metall som holder på å ruste bort, det er nok på høy tid å bytte den ut. Til saken hører at golvet i rommet innenfor døren nå er ca 10 centimeter høyere enn da døren ble installert, noe som resulterer i et litt uskjønt utseende. En ekstra innerdør har håndtert det, men nå når jeg gjør om kjelleren til et soverom så tenkte jeg at jeg vil få inn litt mer lys og vil derfor ha en dør med vindu, da ville det vært bedre med en dør. Dessuten ligger nåværende dør mer eller mindre mot bakken, noe som er litt dumt når det regner og vannet renner ned til døren (se bilde).
Rød metallkælderdør med rust, omgitt av betong og tregjerde; nedløpsrør langs yttervegg, nær bakkenivå med synlig dreneringsrist på betong.
Så det jeg vil gjøre og trenger litt støtte i hvordan jeg skal tenke er hvordan jeg skal gjøre for å heve opp dørkarmen, jeg tror at jeg trenger å gjøre følgende
1. Fjerne lecablokker som sitter over (se bilde)
Rød metallkælderdør delvis åben, viser hvid indvendig dør. Rødt panel og grå væg, gammel karmen, rust og hevet gulv synligt. Kjellerdør i metall omgitt av lekablokk og skumisolasjon, delvis åpen, del av veggstruktur synlig. Utsikt til hage utenfor.
2. Støpe en ny fot for å heve dørenes nedre karm bort fra bakken på utsiden og opp til gulvnivå. (se bilde)
Metallkjedør med rust ved bunn, åpen til flislagt rom. Utendørs betong med sluk ved terskel.
3. Sette inn en ny dørkarm med dør.

Tror dere at det er behov for å sikre opp holdfastheten over den nye dørkarmen? Over lecablokkene er det trestendere ganske nær.
Er det vanskelig å støpe en ny fot/plattform? Har noen noen tips/lenker?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.