Hei.

Skal bytte ut den råtne og dårlig vedlikeholdte entrétrappen her hjemme og trodde i min enfold at det bare var selve rekkverket som var råttent, men med litt trykktest med en skrutrekker kunne jeg trykke inn litt i stolpen også.

Jeg antar at stolpen må være der, ettersom den garantert bærer opp hele hjørnet, og det er like mye arbeid å bytte hele som å erstatte skadet materiale?

Støtte opp, skru løs gamle stolpen og skru på plass en ny, noe man skal gjøre annerledes eller forbedre?

Oversikt
Rødt hus med hvit veranda, skrå trappetrinn og hageverktøy ved siden, forberedt på utskifting av råtten støttebjelke.

Råttent
Ruttent og slitt hvitt rekkverk på veranda, med et synlig hull og skadet stolpe. Rød bakgrunn og dekorasjoner rundt.

En slitt treveranda med skadet rekkverk og stolpe. Utsikt mot en sandkasse i hagen med noen leker i. En stolpe støtter opp et utendørs tak med synlige planker, hvor noen har muggflekker. En lampe er montert på stolpen.

Inne på loftet
Der kan man se vinkeljernet stolpen er skrudd i, ikke sett om det er mer, men da må jeg rive underkomposisjonen for å se.
Trepanel og bjelker med synlige vinkler i en krypkjeller, delvis synlig isolasjon og kabler i forgrunnen. Trevinklet snekkerkonstruksjon med treverk og isolasjonsmateriale, viser hjørne av strukturen på loftet nær vinkeljern.

Tillegg, det er w-takstoler

Ingen som har gjort noe lignende og kan komme med noen hjelpsomme tips?

Rickard.
Er stolpen virkelig dårlig? Ser ut til at det bare er plankene på utsiden som er dårlige, de er trolig bare estetiske.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.