Holder på å bytte stolpe. Sjekket med øyemål. Tenkte 45x120. Begynte å rive og da jeg kom frem. Målte jeg. 50x122. Til mitt problem.
Finner ingen steder materiale i den størrelsen. Tenkte å kjøre 50x150 og sage bort den ekstra biten. Ikke engang det finnes.
Noen som vet noe man kan bruke? Har vanlige høvlede lekter 45x120 hjemme. Men det er ikke så pent når de ikke har samme dimensjon.
Finner ingen steder materiale i den størrelsen. Tenkte å kjøre 50x150 og sage bort den ekstra biten. Ikke engang det finnes.
Noen som vet noe man kan bruke? Har vanlige høvlede lekter 45x120 hjemme. Men det er ikke så pent når de ikke har samme dimensjon.
Beijer her hvor jeg bor har en saget regel som er 2x7 eller 2x8tommer, det blir altså 50x180eller 200 (da ingen bruker tommer lenger) på hyllen.
Den er altså uhøvlet, så den er lettere å male.
Om man nå misliker Beijer, kan man sikkert finne det på et annet proffsvaruhus.
Den er altså uhøvlet, så den er lettere å male.
Om man nå misliker Beijer, kan man sikkert finne det på et annet proffsvaruhus.
Sist redigert:
Ser mer ut som to terrassebord som har blitt spikret sammen rygg mot rygg synes jeg. Derav antagelig den uvanlige dimensjonen.
"Vanlig" plank er 50x200 og finnes vanligvis på byggevarehus for proffer (tyP Beijer). Kan sikkert finnes smalere også, men det er altså uhøvlet virke du er ute etter (ikke råplan). Alt virke utgår fra tomme-mål, så 50 mm tykt er 2”, deretter bearbeides det til 45 mm for råplan, og 43 for høvlet.
Klikk her for å svare