Fått opp stillas på vår akutte side av huset for å male.
Ser nå når man er oppe ved øvre panelen at nedre delen er råteskadet. Kanskje siste 7 cm per planke.
Trenger man å bytte dette panelet? Ellers ser det veldig fint ut ..

• Gul husvegg med trepanel der nederste del viser tegn til råteskader. Toppen av panelet er i god stand.
Sag av, legg på en til grå horisontal planke (eller bytt den nåværende til en bredere) flytt opp platen (røde?) Men prøv først, er det råttent eller bare sprekker? Er det bare sprekker kan du fuge disse og male over. Men sørg for at du får inn penselen på endeveden.

• Liker
eppeee
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Så skjær av, legg på en til grå horisontal planke (eller bytt den nåværende til en bredere) flytt opp platen (røde?)
Men prøv først, er det råttent eller bare sprekker? Er det bare sprekker kan du fylle disse og male over. Men sørg for at du får inn penselen på endetre.
Takk! Det er jo hardt når man kjenner med kniven så kanskje det bare er sprekker. Hva fyller man best med?

C
E eppeee skrev:
Takk! Det er jo hardt når man kjenner med kniven, så kanskje det bare er sprekker. Hva fuger man best med?
Så har jeg også hatt det på mitt gamle hus, i mange år. Det var tørt med sprekker. Jeg nøyde meg med å male dette. Og siden det ikke ble verre, så gikk det jo an.
Har dryppblekket litt fall innover akkurat der?
Du kan kanskje bøye det litt, slik at vannet ikke samler seg bak panelet?

• Liker
eppeee
  • Laddar…
Med noen overmalbar fugemasse av passende merke. Jeg har brukt vinduskitt noen ganger med godt resultat faktisk, men ta en fugemasse hvis du har.

• Liker
eppeee
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.