Samtlige dører i kjelleren er ca. 1,9 m høye. Disse vil jeg bytte ut med 2 meter høye dører. Problemet er at jeg ovenfor aktuell dør har en støpt betongbjelke (ca. 200 mm høy). For øvrig er kjellerveggene murt med betonghullstein. Oppå betongbjelken hviler også en trebjelke for etasjeskillet ovenfor.
Følgende lurer jeg på:
1. Hvis jeg støtter opp bjelken for etasjeskillet, hvordan river jeg enklest betongbjelken ovenfor døren?
2. Kan jeg etter å ha revet bjelken, erstatte denne med en mindre stålbjelke (ca. 100 mm høy)?
3. Hvis ja på spørsmål 2, hvordan forankrer jeg den enklest i sideveggen?
Følgende lurer jeg på:
1. Hvis jeg støtter opp bjelken for etasjeskillet, hvordan river jeg enklest betongbjelken ovenfor døren?
2. Kan jeg etter å ha revet bjelken, erstatte denne med en mindre stålbjelke (ca. 100 mm høy)?
3. Hvis ja på spørsmål 2, hvordan forankrer jeg den enklest i sideveggen?
jeg er 1,90 høy og har lært meg å dukke... 
Men uansett. Synes det er litt sjarmerende med lavere dørkarmer, innertaket i vår kjeller kommer til å få f.eks., ca. 1,92 .... så det blir spotlights i de takene...
Men uansett. Synes det er litt sjarmerende med lavere dørkarmer, innertaket i vår kjeller kommer til å få f.eks., ca. 1,92 .... så det blir spotlights i de takene...
Klikk her for å svare