Tenkte å bytte ut jernrekkverket på balkongen til et i tre, kanskje tre stolper foran og to som er festet i veggen akkurat som nå. Jeg lurer på om man skal nøye seg med at to stolper er festet i veggen og de andre tre står løst? Eller hvordan skal jeg feste dem i metallgulvet på balkongen. Vil jo ikke ha noen lekkasje. Hvordan ville dere gjort det? Kunne jo lage et gulvdekke som stolpene satt i, men da må jo gulvdekket festes i veggen, da blir det tungt, og det føles som om alt kunne seile av gårde
Jeg tror at forrige forfatter ville formulere et spørsmål. Tips: Et spørsmålstegn ser slik ut: ?
Til TS:
Vil du bruke det som balkong? Jeg synes faktisk at det nåværende jernrekkverket ser ganske pent og passende ut. Smekkert og fint. Et trestolerekverk kan lett bli klumpete.
Å penetrere blikktaket er ikke å leke med. Selv om det føles tett for øyeblikket, vil det sannsynligvis lekke etter noen vintre. En blikkenslager ville sannsynligvis ha brettet opp blikket mot trestolpen, men det går egentlig bare ved nybygg.
Hvis du likevel vil bytte, vær snill og kast ikke jernrekkverket. Det er mange som vil ha et slikt.
Nå har ikke TS en andemening å beholde rekkverket, men spør hva hen kan gjøre for å bytte til trerekkverk
Derav mitt spørsmål på vanlig bondesvenska som TS trolig forstår
Tett i skruehull og rundt om hele stolpefestet med sikaflex eller lignende. Siden taket går utenfor veggen, flytt stolpene noen cm fra nåværende posisjon så vil festene havne utenfor ytterveggen og eventuell lekkasje vil også komme på utsiden av huset og ikke inne i veggen.
Tenkte å bytte ut jerngjerdet på balkongen til et i tre, kanskje tre stolper foran og to som er festet i veggen, akkurat som nå. Jeg lurer på om man skal nøye seg med at to stolper er festet i veggen og de andre tre står løst? Eller hvordan skal jeg feste dem i metallgulvet på balkongen. Vil jo ikke ha noen lekkasje. Hvordan ville dere gjort det? Kunne jo laget en platting som stolpene stod i, men da må jo plattingen festes i veggen, og da blir det tungt. Det føles som om alt kunne seile av gårde.
[bilde]
Hvordan løste du innfestningen?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.