Hei jeg oppdaget et stort problem når jeg begynte å skrape bort maling på min entré. Den ene søylen til balkongen er råtten og må byttes, så jeg tenkte å bytte begge da den andre også var litt myk, men ikke så ille som denne.

Lurer på hvordan dere ville ha gjort det?

Vurderer å kjøpe en stender for å løfte opp den. Også bygge opp søylen slik at man ikke får samme problemet igjen om noen år.

Skal også undersøke hva det koster å sette jobben bort da jeg også har fått en pris fra et firma for å bytte tak, så hvis man kunne gjøre dette samtidig hvis det ikke er alt for dyrt. Entré med balkong hvor en bjelke er råtten. En stige står ved siden, og rekkverket viser tegn til skade. Råtten trebjelke på veranda, synlig skade med sprukket ved.

• Liker
ffridaffransson
  • Laddar…
hei en liten oppdatering, byttet søylene selv ved hjelp av 4 stämp.

søylene kjøpte jeg lokalt på en bolist butikk, målene på dem ble 175x175.

limte også dit 1cm høye plastbiter på platen ved hjelp av tec7 så ikke de nye søylene skulle stå direkte på den. Festet overdelen med lange konstruksjonsskruer 220mm

lenke til stämp https://www.harald-nyborg.se/stamp-gul-165-300cm.html

• Husfasade med terrasse støttet av gule søyler, midt i renovering. Trapper og verktøy foran, omgitt av bil og grønn vegetasjon.
  • En hånd holder en liten, svart plastplate med rektangulære åpninger; en del av prosessen for å bytte bærende stolper.
  • En veranda med gul støtter som holder oppe taket, ved siden av en stige og en hvit inngangsdør. I bakgrunnen sees en garasje og bil.
  • Husfasade med en veranda, nymonterte hvite søyler, en kost lent mot veggen, og noen trappetrinn. Hage foran med grønne plener.
  • Inngangsparti til et hus med nye stolper, grå dør og trapp i betong, plassert over en gressplen, under en blå himmel.
  • En hvitmalt stolpe plassert på en betongplate med små plastbiter under. En rød kost står i bakgrunnen.
  • Liker
Geccoen og 2 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.