Hei.

Vi river opp et gammelt undergulv for å rette opp bjelkelag og legge et nytt gulv. Det finnes et rekkverk som skaper litt trøbbel. Jeg planlegger å rive opp det gamle gulvet og rekkverket. Skru et midlertidig rekkverk i sidestolpe og understøtte i bjelkelaget som sikkerhet mens jeg retter opp gulvet. Når jeg så legger gulvet, er spørsmålet hvordan man gjør det best. Kan man legge undergulv frem til rekkverket (brede bjelkelag så det er plass) slik at rekkverket ligger igjen direkte mot bjelkelaget, eller vil man fjerne rekkverket, legge undergulv og deretter skru fast rekkverket? Saken er også at dette midlertidige rekkverket vil nok være der en stund før et mer permanent rekkverk settes på plass, og man vil jo verken perforere undergulv eller bjelkelag unødvendig mye. Vil det skape problemer ved montering av et nytt rekkverk om gulvet ikke går hele veien ut?

/Patrik

• Gammelt trapper rekkverk med utskåret ornamentikk ved siden av tretrapp og ubehandlet vegg. Rekkverket skal demonteres under oppussing.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.