Kommer an på rommets mål, lengde & bredde
Hvor mye man må kutte bort på første/siste rad.
Hvor nær skjøtene kommer hverandre, rad for rad.
Hvor nær veggen en skjøt får være.
Kommer an på rommets mål, lengde & bredde
Hvor mye man må kutte bort på første/siste rad.
Hvor nær skjøtene kommer hverandre, rad for rad.
Hvor nær veggen en skjøt kan være.
Hvor mye man skal kutte bort vet jeg dessverre ikke men målene på rommet er:
Det blir ganske lite spill med klikkgulv. Jeg sjanset nylig på å kjøpe 11 pakker med 3,18 m² / pakke altså 34,98 m² når rommet var 33,8 m². Det rommet er ikke firkantet men strekker seg over flere rom, derfor øker spillet. Til slutt måtte jeg kjøpe en pakke til fordi det manglet en bit. Er rommet firkantet tror jeg du klarer deg med 5 pakker. Vil du være sikker på at det rekker så kjøper du 6 pakker.
Det blir ganske lite spill med klikkgulv. Jeg sjanset nylig på å kjøpe 11 pakker med 3,18 m² / pakke altså 34,98 m² når rommet var 33,8 m². Det rommet er ikke firkantet men strekker seg over flere rom hvorfor spillet øker. Til slutt måtte jeg kjøpe en pakke til fordi det manglet en bit. Er rommet firkantet tror jeg du klarer deg med 5 pakker. Vil du være sikker på at det rekker så kjøper du 6 pakker.
Oj da det var ikke bra, man må bruke sine math skills når det gjelder slike greier og legge til +2kvm gulvplanker for å være sikker.
Her vises hvor mye jeg manglet på slutten. Men jeg har ikke mer enn en mil til Byggmax. Så det var ingen stor risiko å ta. Det var spesielle omstendigheter med rommets form som økte spillet en anelse.
Her ser du hvor mye jeg manglet på slutten. Men jeg har ikke mer enn en mil til Byggmax. Så det var ingen stor risiko å ta. Det var spesielle omstendigheter med rommets form som økte spille en anelse.
[bilde]
Ahh det var synd, men godt at byggmax ikke ligger langt, håper det løste seg!
30 cm er bra. Kjører du mindre går det åt mindre gulv.
Hvordan mener du? Et teoretisk absolutt optimalt rom er vel rektangulært og X,50 planker langt og Y,00 planker bredt. Da får man vel maksimal/optimal overlapp med 0,5 planke og intet spill i det hele tatt, mer enn hele overblivne bord i siste pakken om det nå ikke råker gå jevnt opp. Eller tenker jeg feil?
Hur menar du? Ett teoretiskt absolut optimalt rum är väl rektangulärt och X,50 plankor långt och Y.00 plankor brett. Då får man väl maximal/optimal överlapp med 0,5 planka och inget spill alls, mer än hela överblivna brädor i sista paketet om det nu inte råkar gå jämt upp. Eller tänker jag fel?
Detta rum är lite oturligt 3,11 x planklängden på långa delen så det blir lite spill. Teoretiskt behov på 36,6 plankor, jag fick ihop det med 39 st.