Hvordan ville dere ha isolert og bygget sidene rundt vinduet som er på bildet? Det kan stikke ut ca 4 cm fra veggen men det hjelper kanskje knapt med så lite isolasjon.
Cellplast på 3 cm pluss 1 cm kryssfiner/gipsskive? Eller har dere noen andre smarte tips så ville jeg vært takknemlig
Vi hadde nøyaktig samme "utfordring" da vi renoverte og byttet vinduer.
Smurte gipsbruk på veggen og presset på en gipsplate. Brukte altså gipsbruket som "lim". Fordelen med gipsbruket var at man da enkelt også kunne fylle i ujevnheter i pussen bak, som jeg ser at dere også har! Jeg resonnerte som så, at den lille isolasjonen man kan få på plass neppe gjør merkbar forskjell!
Så på ytterhjørnet, inn mot rommet, så satte jeg en glassfiberremse for å unngå sprekker. I vårt tilfelle så brukte vi deretter gipsbruk både i vindusforingen og på veggene, slik at det ble en enhet av det!
spu gips kan bli for tett ...fordelen med gipsbruk og armering er at det fungerer med underlaget og vanskelighetene er å legge det jevnt og pent...men gjør du som bildene ovenfor at du trykker dit en gipsskive i gipsbruket så blir det jo bra eller?