svartjobbarn skrev:
Noen som har erfaring med å bestille varer og hente dem i Karlskrona?
Nei, men jeg kan fortelle hvordan jeg gjorde det hvis det kan hjelpe noen. Jeg dro ned til Castorama i Gdynia, tok tak i en butikkansatt som ble min personlige shopper. Når jeg hadde betalt, tok jeg e-postadressen hans og sa at hvis han tok personlig ansvar for at alt kom med i leveransen, ville jeg sende en belønning til ham. Så ringte jeg og bestilte levering fra varehusene i Gdynia til vår byggeplass i Nacka. Når jeg mottok varene, sendte jeg e-post til fyren og takket for hjelpen og spurte hvor jeg kunne sende belønningen. Planen er at neste gang jeg trenger en ny levering, sender jeg ham bare listen uten å måtte dra ned til Gdynia. Vi får se hvordan det går.
For mer eksklusiv flis/klinkers har jeg kontakt med en bedrift i Gdynia som plukker ut det jeg trenger.
Ellers ønsker jeg å dra personlig til Polen for å se hva som har kommet av nyheter. Forhåpningen min er at jeg kan reise en gang per år, men gjøre flere bestillinger samme år.

mvh
David
 
Hei David.

Hva kostet frakten og hvor stort/tungt var det du sendte?
Jeg må selv ned til Polen i sommer, men visse mer akutte ting kunne man jo bestille etter.
 
Jesca_j skrev:
Hei David.

Hva kostet frakten og hvor stort/tungt var det du sendte?
Jeg må selv ned til Polen i sommer, men visse mer akutte ting kunne man jo bestille etter.
Frakten kostet 8.500 ekskl. moms. Jeg mener at lastebilen tok 33 pall. Husker ikke maksvekten.

mvh
David
 
AHA!
Du hadde hele lastebilen selv?
Er prisen med fergen og alt?

Høres jo ikke så blodig ut.
 
Jesca_j skrev:
AHA!
Du hadde hele lastebilen selv?
Er prisen med ferja og alt?

Høres jo ikke så blodig ut.
Nei, visst høres det billig ut? Lastebilen kjøres hele veien opp til Sverige så vidt jeg vet. Dvs de tar ikke ferja.

mvh
David
 
Er det noen som har kjøpt klær i Polen. Jeg skal over under påskeferien og mine to tenåringsdøtre lurer på om det går an å shoppe klær der. Har noen tips om hvor man skal henvende seg da vi kommer til å være i Swinoujscie- Szczecin.
 
Så ikke noen spennende klesbutikker der jeg var. Ellers pleier de fleste øststatlandene å ha de tradisjonelle klesbutikkene Boss, etc. Utvalget pleier dog være så som så og prisene omtrent de samme som i Sverige.

mvh
David
 
David skrev:
Lastebilen kjøres hele veien opp til Sverige så vidt jeg vet. Dvs de tar ikke fergen.
:o Kan det være mulig? ??? Det ville innebære at de kjører opp gjennom Finland, eller? ???
 
Opp gjennom Danmark kanskje? Storebæltsbroen, Øresundsbroen osv?

/ama
 
ama skrev:
Opp gjennom Danmark kanskje? Storebæltsbroen, Øresundsbroen osv?
:o Kan di va så j*vlige. ;D
 
Eller en amfibielastebil! ;)
 
Vi har bodd både på SAS Radison og på IBIS hotell. IBIS koster 155 PLN natten i helgene - og har dessuten familierom... SAS Radison er klart dyrt i sammenligning - men er mer luksuriøst. IBIS er et lavprishotell for forretningsreisende (finnes i hele Europa), ligger i sentrum og har bevoktet garasje (25 PLN per natt / kjøretøy). Frokost kommer i tillegg.

http://www.orbisonline.pl/szukanie_...ityselect=Szczecin&szukaj=yes&lang=en

Ellers kanskje http://www.hotelewpolsce.com.pl/m_szczec.htm kan være til hjelp.

Jeg har skrevet flere innlegg tidligere om Stettin / Szczecin som kan gi mer info om å handle her. Bruk f.eks. søkefunksjonen i forumet for å finne disse!
 
Når det gjelder påstanden tidligere i denne tråden om tollstasjonen mellom Polen og Tyskland når man landveien reiser via f.eks. Sassnitz eller Rostock, vil jeg hevde at dette ikke (lenger) stemmer med virkeligheten. Vi reiste selv nå i helgen via Sassnitz til Stettin, og det eneste som ble kontrollert ved grensen var pass. Dette til tross for at vi hadde en stor tilhenger med oss som burde interessert eventuelle tollere...

EU-medlemskapet har nok endret på noen spilleregler som gjaldt 'tidligere'...
 
Svedalahem skrev:
Når det gjelder påstanden tidligere i denne tråden om tollstasjonen mellom Polen og Tyskland når man landveien reiser via f.eks. Sassnitz eller Rostock, så vil jeg hevde at dette ikke (lenger) stemmer med virkeligheten. Vi reiste selv nå i helgen via Sassnitz til Stettin, og det eneste som ble kontrollert ved grensen var pass. Dette til tross for at vi hadde en stor henger med oss som burde interessert evt. tollere...

EU-inntredenen har nok endret noen spilleregler som gjaldt 'tidligere'...
Enda en positiv ting med EU. Håper at tyske tollen benyttet anledningen til å rydde opp blant sitt personale samtidig.

mvh
David
 
Hei!
Vi vurderer også å dra til Polen for å handle byggevarer.
Sjekk www7.stenaline.se der kan du klikke deg videre på "-Sveriges billigaste priser finns i Polen".
Der finnes det kart over varehus, og du kan også få noen priseksempler fra varehusenes kampanjeblader. Lykke til!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.