Hei.

Vurderer å kjøre ned til Szczecin eller hva det nå heter. Og ville veldig gjerne ha tips om byggevarehus og andre steder som er billige å handle på. Tenkte å dra nedover for dagen bare for å sjekke priser. Castorama finnes jo, men finnes det flere store byggevarehus? Eller små?

Alle tips mottas med glede.

Mvh. Mårten.
 
Hvilken vei tar du da, går i samme funderinger?
 
Mener du hvilken vei jeg tar?

Jeg tenkte å ta fergen fra Ystad og kjøre de 7 milene dit. Tror jeg at det er i alle fall.

Blir i alle fall billigere enn å dra karlskrona-Gdansk selv om det finnes flere byggevarehus der. Bør jo bygges en del i Szceccin også.

Kanskje blir det billigere å dra over Sassnitz, har ikke sjekket det.

Kanskje vi kunne samkjøre om du er interessert. Skal notere priser i løpet av dagen tenkte jeg.
 
Hadde gjerne samkjørt, men vi er allerede full bil, vi sjekker også og sammenligner priser hit og dit. Vil dra av gårde før midten av april!
 
Har du noen tips på steder å sjekke ut?
 
Jeg anbefaler ikke den tyske tollen mellom Polen og Tyskland. Tollpersonalet der må være i direkte nedstigende linje fra andre verdenskrigs leirkommandanter. Har nok aldri møtt eklere mennesker. Kan være verdt å betale litt ekstra for å slippe å møte disse Ubermensch og kunne ta en is på fergen direkte til Polen.

mvh
David
 
svemark skrev:
Hej.

Funderar på att köra ner till Szcezecin eller vad det nu heter. Och skulle mycket gärna vilja ha tips på byggmarknader och andra ställen som är billiga att handla på. Tänkte åka ner över dagen bara för att kolla priser. Castorama finns ju, men finns det fler stora byggmarknader? Eller små?

Alla tips emottages med glädje.

Mvh. Mårten.
Var där i sommras och handlade en hel del. Det finns 2 st Castorama och dom har olika utbud på tex klinker och golv. Handlade häll och ugn på ett annat ställe men butiksnamnet har jag glömt namnet på (Geant ?). Jysk finns, och en rackarns massa skoaffärer så lämna tanten hemma, det borde jag ha gjort. Större mönster motiv i klinkers samt dyrare golv typ merbau och kempas är betällningsvaror.

Det tog många timmar för dom att plocka samman grjerna (ca3-4h för 100m2 klinkers/kakel) som jag betällde så mitt tipps är att beställ i tid om du inte vill missa färjan. Sov på ett bra hotell i utkanten med bom och dubbla vaktkurer samt patrullerande vakter med hund, av någon anledning så verkade det som att det behövdes :-/.
 
Hei

Vurderer også å dra ned, er det noen som kjenner til noen bra hotell i området?
 
Er det bare å kjøre rundt og se hva man finner av butikker?
Er det lett å finne fram med polsk kart?

Takk for svaret.
 
svemark skrev:
Er det bare å kjøre rundt og se hva man finner av butikker?
Er det lett å finne frem med polsk kart?

Takk for svaret.
Har ikke kjøpt i det området, men i Gdansk må man i prinsippet være blind for å misse de store byggevarehusene.
Polske kart er utmerkede. Min da 9-årige sønn var kartleser på vår første innkjøpsrunde. ;-)

mvh
David
 
Ja visst, jeg støtter gjerne norsk næringsliv men saken er den at forskjellige former for oligopol, monopol og karteller når det gjelder vissa typer av byggematerialer gjør prisnivåene i Norge helt absurde (i forhold til vårt generelle kostnadsnivå)!!! I vårt tilfelle holder vi akkurat nå på å regne tilbud men det ser ut til at vi kan gjøre en besparelse på i runde tall et par hundre tusen om vi bestemmer oss for å kjøpe inn visst materiell utenlands. Kanskje småpenger for deg? :)
mvh/stenhus05
 
Explorer skrev:
Når man leser mange av trådene her forstår man at svenskene har verdensrekord i gjerrighet. Folk er villige til å strekke seg omtrent så langt som mulig for å spare noen få øre. Man blir like forbløffet av å lese om alle Polenreisene som når man ser folk sitte og dele opp en restaurantregning på nesten kronen nøyaktig.

Nei, støtt svensk næringsliv og kjøp tingene her og del restaurantregningen rett av!
Jeg sparer mange deilige tusenlapper på å kjøpe tingene mine i Polen. Jeg mener at jeg støtter svensk næringsliv nettopp ved å gjøre så kostnadseffektive kjøp som mulig. Sveriges bedrifter tjener ingenting på at vi holder karteller og ulønnsomme bedrifter under armene gjennom feilrettet patriotisme. Ønsker du å støtte svenske bedrifter? Sørg for at skatteklimaet og reglene for næringsliv i Sverige blir bedre. Med din argumentasjon burde vi ha holdt i gang den gamle døde teknoindustrien ved å ikke kjøpe utenlandsproduserte klær. Made in Borås, liksom. Byen som aldri sover, som Jan Malmsjö sang.
Vet du for øvrig om at jeg kan få tak i svenskproduserte varer i Polen til mye bedre priser enn her i Sverige.

med vennlig hilsen
David (som gjerne splitter regningen rett av men som nødig kaster penger i sjøen for sakens skyld)
 
Jeg har gått i de samme tankene, og har fått vite at man kan bestille med Stena Line via internett, så kommer det opp til Karlskrona uten at du trenger å dra ned til Polen. Jeg har ikke sjekket dette, men har tenkt å gjøre det.
 
David skrev:
David (som gjerne splitter regningen rett av men som nødig kaster penger ut vinduet for sakens skyld)
Hei David!
Les Explorers øvrige innlegg i andre tråder...
iblant er de trollaktige... eller?
gaia
 
Noen som har erfaring med å bestille varer og hente dem i Karlskrona?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.