Et kjært emne, å handle byggematerialer fra Polen.

Jeg var nede for et par uker siden i Szczecin og kikket og fikk en god kontakt på Leroy Merlin. Dessverre overlot han jobben med tilbudet til en annen person som bare ga stykkpriser og ingen kostnad for transport. Og det spiller ingen rolle hvor mye jeg prøver, jeg får ikke helt det jeg vil ha (kan skyldes at den personen ikke snakker et ord engelsk også...).

Da kikket jeg rundt litt mer og fant www.byggmaterial.pl Jeg sendte spørsmål til dem og svaret med et foreløpig tilbud kom 4 timer senere!!

Så mitt spørsmål er om noen har handlet via dette firmaet?

Ser seriøse ut og tilbudet stemmer overens med de prisene jeg har fått, prisene er noe høyere enn de jeg har fått fra Leroy Merlin, noe som ikke er så overraskende, men resten ser bra ut. Problemet er at jeg ikke finner noe info om dem.

/Mikael S

Jeg vet ikke helt om jeg ville turt å kjøpe fra dette firmaet. Føles litt mistenkelig. Sjekket den svenske fyren på allabolag.se
Han er registrert som
Emaljskylten Warberg
Org.nummer: 510719-XXXX Selskapsform: Enkeltmannsforetak
Juridikk, Økonomi & Konsulenttjenester
Konsulentvirksomhet Vedrørende Firmas Org.

Ingenting om byggevarer eller lignende. Kanskje det er registrert under et annet navn.

Så prisene på transportene og synes det høres veldig dyrt ut.
Bor i Hallsberg / Örebro og bestilte vinduer fra en fabrikk i Gdansk, måtte betale 1000 euro for transporten, men da hadde riktig nok firmaet en transport tilbake til Polen.

På deres prisliste på vinduer står det ulike priser på samme størrelse av vinduer.

Håper du finner noen her som kan anbefale dette firmaet bedre enn det jeg gjør.

Hei.
Nå kan jeg rapportere at alt fungerte kjempebra. Så nå har jeg 29 paller lettbetong og 30m3 celleplast hjemme som skal "fordeles" på egnede steder. Dessuten kommer mine innervegger (mer lettbetong), noen bjelker og litt mer l-btg til ytterveggene, sammen med puss (til innerveggene) i neste uke.

Så jeg kan anbefale det ftg. om man vil kjøpe byggmtrl. fra Polen.

M.v.h.
/Mikael S

Hva måtte du betale for celleplasten?

Cellplast, EPS100, 50mm => litt over 10 000 for 61 pakker (=366m2, =18,3 m3)
Cellplast, EPS100, 100mm => ~ 10 500 for 66 pakker (=198m2, =19,8 m3)
Cellplast, EPS70, 50mm => ~ 4 700 for 41 pakker (=246m2, =12,3 m3)

Og all cellplast var fra Isover...
/Mikael S

Halv priset sammenlignet med Byggmax. Det er bra. Som faen :)

Ja, jeg er fornøyd ;-)
Og å fylle opp traileren, oppå lettbetongen, passet ganske bra.
Man må jo ta transportkostnaden inn i kalkylen men om man kan samle sammen litt mer (så man fyller en bil) eller kjøpe sammen med andre eller lignende så kan man tjene inn transportkostnaden.

Lønner det seg å dra ned til et byggefirma hvis jeg skal handle for mellom 50-100 000:- i Polen?

Kommer til å handle takstein, fliser, peis, gulv og muligens kjøkken. Tror at Castorama leverer til havnen i Sverige!?

Ja, ifølge min oppfatning så gjør det det. Problemet er at et stort byggevarehus normalt ikke gir et tilbud uten man må dra dit og plukke sammen selv. Da er det bedre å finne en byggevarehandel der man snakker litt engelsk.

Fliser og klinker er MYE billigere i Polen enn i Sverige, men det er jo litt vanskeligere for da må man virkelig se på og bestemme seg for hva man skal ha (har selv tenkt å dra ned og se på fliser/klinker + baderomsinnredning når det er tid for det, de har en del tyske merker - Grohe / Hans Grohe o.l.).

Men Castorama er å anbefale eller? Skal sjekke litt mer rundt før jeg drar ned.

Hva er lønnsomt å kjøpe?

Peisovn
Takstein (muligens for tungt)
Vinduer
Fliser
Dusjblander?
Badekar/dampbad/jacuzzi?
Kjøkken fra IKEA der nede?

Tar gjerne imot alle tips dere har, og fra hvilke firmaer man skal kjøpe, har i hvert fall hørt at Castorama leverer til Karlskrona, noe som letter det enormt.

@AnnaAnka: Har du noe tips bortsett fra Castorama? Jeg har selv akkurat begynt å lete i Polen og så langt er det nettopp Castorama som jeg har funnet, men man vil jo ha noe å sammenligne med.

• Liker
Vattuman
  • Laddar…
Flygarante skrev:
@AnnaAnka: Har du ngt tips foruten Castorama? Jeg har selv akkurat begynt å lete i Polen og hittil er det nettopp Castorama som jeg har funnet men man vil jo ha noe å sammenligne med.
Castorama er vel det som er størst så vidt jeg forstår, jeg drar innen 6 uker så jeg skal fortsette å se rundt. Hva har du selv tenkt å handle? Jeg skal totalrenovere mitt hus så kommer til å handle for en relativt stor sum, så jeg håper det lønner seg. Samtidig får man jo en helg til å se seg omkring, skal bli veldig spennende.

Vinduer, Kakel/klinkers, ovner vet jeg i hvert fall er rundt halv pris sammenlignet med i Sverige. Ser nå på resten, kjøkken for eksempel fra IKEA, blandebatterier (tror dimensjoner skiller seg). hvitevarer, dører, takstein (vet ikke om det lønner seg å frakte hjem vektmessig) men det tror jeg.

Prøver å få tips på flere forum, når man har litt mer info så drar jeg ned =)

Castorama og Leroy Merlin er som Bauhaus omtrent. Det meste finnes, men ingen har et virkelig omfattende sortiment. Når det gjelder Kakel/klinker så let etter spesifikke flisbutikker.

Men søker dere på dette forumet så finnes det mye matnyttig selv om det er mye gammel info.

Har sett på tråden angående å kjøpe byggematerialer i utlandet, men tråder som er 3-6 år gamle føles irrelevante da priser og annet endres mye i løpet av den perioden.

Skal dra Torsdag-Søndag og bare kjøre rundt og handle. Prøve å dra til fabrikker og kikke litt også. Men fremfor alt byggevarekjedene som jeg har hørt mye om. Frakt til Sverige er viktig for meg.

AnnaAnka skrev:
Men Castorama er å anbefale eller? Skal sjekke rundt litt mer før jeg drar ned.

Hva er det verdt å kjøpe?
Det har blitt skrevet mye her på forumet om Castorama, men Castorama er litt som tidligere Konsum med sitt Blåvitt-sortiment. Der finnes varer for Folket. Det er ingenting galt med deres byggematerialer, byggkjemi og mye annet, men er du ute etter finere fliser og klinker, vedovn eller vannkraner, gjør du klokt i å lete deg til litt dyrere butikker.

Det lønner seg å handle det meste, bortsett fra hvitevarer/elektronikk, trevinduer, steinull, klikkgulv og sikkert noen andre kategorier som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Transport ordner du via et polsk fraktselskap. Fraktpriser kan variere vesentlig mellom forskjellige fraktselskaper.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.