Hei,

Har fått priser på vinduer fra både Estland og Polen som er veldig gode. Fra Polen er det en formidler i Sverige som heter byggmaterialpl.se. De tilbyr også andre byggeprodukter som jeg trenger. Derfor vurderer jeg om jeg skal våge å bestille varer fra dem og på den måten slippe å ordne transport fra Polen på egen hånd.

Da det er en del penger involvert blir man alltid litt nervøs... Er det noen som har erfaring med byggmaterialpl eller kan gi noen råd før en eventuell import.

Sannsynligvis skal nettadressen være byggmaterial.pl. Jeg har imidlertid ingen erfaring med dem.

Sam_u_El skrev:
Formodentlig skal nettadressen være byggmaterial.pl. Jeg har dog ingen erfaring med dem.

Ja det stemmer :)

Nå er dette mer generelt, men jeg ville ikke handlet noe sted der de krever forskuddsbetaling hvis det er større summer uten penger ved levering og kontroll for å sikre at det er riktige gjenstander av riktig kvalitet.

Stiller de ikke opp på det, så anser jeg at risikoen er for stor generelt.

mats_o skrev:
Stiller de ikke opp på det så mener jeg at risikoen er for stor generelt
Det gjør de ikke, for de er akkurat like redde for uteblitt betaling som du er for uteblitt levering. Nå snakker jeg ikke om mellommannen som trådskaperen nevner, men generelt. De pleier å si at man er velkommen til å hente varene sine og plass, og også benytte anledningen til å betale. Da trenger ingen å føle seg ukomfortabel. På den andre siden føles det passe spennende å måtte reise langt for å hente noen paller flytesparkel, eller hva det nå kan være.

Synes at Fröberg godt kan kjøpe en flybillett for 200kr fra Skavsta til Gdansk og handle selv. Det blir billigere så.

Det er jo alltid litt av en sjans, men veier det opp for den store gevinsten du gjør så kanskje du kan ta sjansen.

Er det ting du gjerne vil ha garanti på en gang kan det bli spennende.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.