Vanskelig å plassere tråd, visste ikke hvor jeg skulle legge den, bare å flytte den hvis den kom feil.
Nå til spørsmålet.
Jeg skal bygge en farstukvist til huset.
Har konstruksjon osv klart for meg. Men det er noen ting som gnager meg.
Hvor stor trenger den øverste "plattformen" være for at man ikke skal føle seg trengt mot døren?
Skal taket være like stort for at det skal se bra ut og harmonere?
Det vil være 7 trinn opp til plattformen og vil se ut noe som nedenfor
http://www.lindsnickerier.se/trapp/soder2.jpg
+ tak da. Gjerne valmet med båndtekket plåt.
Nå til spørsmålet.
Jeg skal bygge en farstukvist til huset.
Har konstruksjon osv klart for meg. Men det er noen ting som gnager meg.
Hvor stor trenger den øverste "plattformen" være for at man ikke skal føle seg trengt mot døren?
Skal taket være like stort for at det skal se bra ut og harmonere?
Det vil være 7 trinn opp til plattformen og vil se ut noe som nedenfor
http://www.lindsnickerier.se/trapp/soder2.jpg
+ tak da. Gjerne valmet med båndtekket plåt.
Hei,
Hvor stor plattformen trenger å være avhenger av hvor stor døren er, så det er vanskelig å angi mål. Min tanke er at plattformen skal være stor nok til at man kan gå rundt døren og for eksempel feste den mot veggen med en haspe/krok uten å måtte gå ned fra plattformen. Si at døren er 90 cm. Da trenger plattformen å være rundt 120x120 cm.
Jeg ville valgt et like stort eller større tak. Mindre tak kunne nok se litt merkelig ut, samt at funksjonen ville vært dårligere. Det holder at det blåser litt når det regner, så gjør taket ingen nytte.
Mvh
Stefan
Hvor stor plattformen trenger å være avhenger av hvor stor døren er, så det er vanskelig å angi mål. Min tanke er at plattformen skal være stor nok til at man kan gå rundt døren og for eksempel feste den mot veggen med en haspe/krok uten å måtte gå ned fra plattformen. Si at døren er 90 cm. Da trenger plattformen å være rundt 120x120 cm.
Jeg ville valgt et like stort eller større tak. Mindre tak kunne nok se litt merkelig ut, samt at funksjonen ville vært dårligere. Det holder at det blåser litt når det regner, så gjør taket ingen nytte.
Mvh
Stefan
takk for et vettig svar!
Tror du at det ser dumt ut hvis taket er større enn den øvre plattformen men ikke like stort som hele trappen?
Trodde kanskje på 1m dypt og 1,5 bredt eller lignende, plattformen altså. Så kanskje dra ut taket lenger ut. Slik at søylen står på 3 trinn ovenfra.
Mye å planlegge
mvh
Tror du at det ser dumt ut hvis taket er større enn den øvre plattformen men ikke like stort som hele trappen?
Trodde kanskje på 1m dypt og 1,5 bredt eller lignende, plattformen altså. Så kanskje dra ut taket lenger ut. Slik at søylen står på 3 trinn ovenfra.
Mye å planlegge
mvh
Klikk her for å svare