vår kjeller har stygge rør på veggen, så jeg tenkte å bygge vegg så man ikke ser rør men så lurer på hvordan skal man bygge vegg i kjelleren? med hva? så ytterveggene skal kunne puste, det er jo kjelleren, nydrenering med isodrän på veggene men ikke bunnplaten (gulv).. så fukt kommer nedenfra.. noen gode tips?

funker ellers det med trestendere og gips 13mm med luftspalte ved endene (oppe og nede) som skjules av lister så det er luftig?? tar ikke gipsplaten opp fuktigheten? eller er jeg overdrevent bekymret?

Om dere har fuktproblemer i kjelleren, eller har hatt det, så ville jeg brukt uorganiske materialer i direkte kontakt med vegg/gulv.

Kartonggips som ikke ligger direkte inntil fuktige vegger er det sikkert ingen problemer med i det hele tatt - det finnes jo for eksempel gips i mange kalde sommerhus som ikke har problemer med det...

Derimot ville jeg hoppet over trestenderne, eller lagt aldringsbestandig plast eller syllpapp mellom vegg/stendere - men helst bør du nok bruke stålstendere...

/K

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.