vår kjeller har stygge rør på veggen, så jeg tenkte å bygge vegg så man ikke ser rør men så lurer på hvordan skal man bygge vegg i kjelleren? med hva? så ytterveggene skal kunne puste, det er jo kjelleren, nydrenering med isodrän på veggene men ikke bunnplaten (gulv).. så fukt kommer nedenfra.. noen gode tips?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 642 innlegg
Om dere har fuktproblemer i kjelleren, eller har hatt det, så ville jeg brukt uorganiske materialer i direkte kontakt med vegg/gulv.
Kartonggips som ikke ligger direkte inntil fuktige vegger er det sikkert ingen problemer med i det hele tatt - det finnes jo for eksempel gips i mange kalde sommerhus som ikke har problemer med det...
Derimot ville jeg hoppet over trestenderne, eller lagt aldringsbestandig plast eller syllpapp mellom vegg/stendere - men helst bør du nok bruke stålstendere...
/K
Kartonggips som ikke ligger direkte inntil fuktige vegger er det sikkert ingen problemer med i det hele tatt - det finnes jo for eksempel gips i mange kalde sommerhus som ikke har problemer med det...
Derimot ville jeg hoppet over trestenderne, eller lagt aldringsbestandig plast eller syllpapp mellom vegg/stendere - men helst bør du nok bruke stålstendere...
/K
Klikk her for å svare