Jeg har lest en del om hvordan man bygger en vegg, men jeg har fortsatt ikke helt skjønt hvordan man gjør for å beskytte hjørnene hvis veggen "svinger". Man kan jo kjøpe hjørnebeskyttere av stål, men jeg skjønner ikke helt hvordan man får disse beskytterne usynlige.

Når jeg sjekker på nettet står det bare omtrent "hjørnebeskytter - sparkles inn", men blir det ikke da en utbuling på veggen?

Jo det blir en utbuling på veggen, men sparkler man riktig bredt (gjerne 30+ centimeter på begge sider av hjørnet) så synes det minimalt eller ikke i det hele tatt.

Du skal ikke ha skårne skiver i ytterhjørnene, men den fasete kanten. Selve hjørnene på beskyttelsen kommer i nivå med gipsplaten, og når det er sparklet blir veggen helt glatt.

Bloink skrev:
Du skal ikke ha kuttede skiver i ytterhjørnene, men den faset kanten. Selve hjørnene på beskyttelsen kommer i nivå med gipsplaten, og når det er sparklet, blir veggen helt glatt.
Funker jo ikke overalt, men man skal selvfølgelig planlegge så man får den faset kanten mot hjørnet.
Ellers, som Jesca sier, så synes det ikke nevneverdig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.