Vi har en uinnredet loftetasje som vi nå tenker å begynne å isolere og innrede. Vi må imidlertid bygge en trapp opp samt lage et hull for trappen. Jeg føler meg litt forvirret når det gjelder hvor jeg skal begynne - kan noen hjelpe til?

Hva kan en omtrentlig kostnad være for trapp+hull (naturligvis hull med foring slik at det ser "klart" ut) inkludert montering av trapp? Jeg forstår av trappeprodusentene at de har forskjellige priser avhengig av materiale, men om vi regner med maks 60' for en trapp i eik samt et hull? Påtar trappeprodusenter seg å lage hullet også samt montere trappen?

Takk for svar!

La en bygningsnekker fikse hullet og en innredningsnekker lage trappen. Begge kan være nødvendig når trappen skal monteres. Du bør klare budsjettgrensen din. Skal du ha espalier? Vinkeltrapp?...

Hei.
Holder på å innrede loftet og lette også etter alternativer.
Valgte dog å bygge trappen selv, dels for å holde nede kostnaden, dels for å få det som jeg ønsker.. valgte å gjøre en innebygd trapp, noe som stiller mindre krav til finishen på vange etc, samt at rommet brukes som kott.

Regler en under konstruksjon som kles med gips og oppåliggende eiketrinn.

Legger gjerne opp bilder når den er klar.

Kostnadsmessig vil den landet på 5000:-

oj, så nå at tråden var gammel...

Jeg laget også en egen trapp...En enkel med hvitmalt vange og trinn av limtreplater...Så langt har jeg kommet hittil...Men tanken er å beise og lakkere trinnene, samt å tette igjen mellomrommet mellom trinnene med mdf.

Billig blir det iallefall, og jeg tror ikke det kommer til å se altfor dumt ut når den er helt ferdig heller... Men det er ganske utfordrende å regne ut trinnhøyde og trinnlengde for å få det til...Men jeg er jo ikke akkurat noen matematiker heller.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.