jaha. Er det bare jeg som ofte havner i situasjoner som gir, "jeg får vel gjøre det selv da..."?
Trappa til loftetasjen skal flyttes fra gavlen til midten av huset. Eller snarere rives og så trenger en ny å oppføres. Har reglert opp veggen som den nye trappen havner mot og tatt opp hullet til loftet. Tanken er en rett trapp med garderobeoppbevaring under. Virker vanskelig å få tak i snekkere som er interessert (Malmö/Lund området, kom med tips!)

Glir stadig mer inn i tanken at æh, jeg. Gjør det selv. Har begynt å skissere på veggen og ser ut til å kunne fungere. Blir i så fall en litt brattere trapp med trinnhøyde ca. 185 mm. Men har forsøkt å google rundt, finner ikke så mye her på forumet angående trappebygging. Formel etc. har jeg kontroll på. Men hvordan skal jeg konstruere vangeelementene? Lime sammen og hakke ut eller skru-lime klosser for hvert trinn på en regel?

Under er som sagt halloppbevaring for sånt som trenger å henges bort så ikke estetiske krav på undersiden samt fri til å tilføre ekstra støttesøyler eller lignende om det skulle kreves.

D09
Lim sammen store byggplater og tegn opp og sag ut vangestykkene. Jeg sparte noen mm og filte det siste. Min er dog innebygd så man ser ingenting av det lenger. :)

Finnes sikkert bedre tips :)

Det er absolutt mulig å bygge trapp selv. Det kan imidlertid ta noen timer. Angående vanger så kjøpte jeg ferdiglimte biter fra Ceos i Norrköping. Det burde finnes noe lignende hos deg, alternativt kan du antagelig sjekke med et møbelsnekkeri om du kan kjøpe materialer fra dem.

Lykke til med byggingen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.