"Rødfargsskolen" - leksjon 5 - inneholder blant annet en håndgripelig beskrivelse av hvordan man bygger en enkel, billig men sikker stillas selv. I prinsippet samme som Pete_K.
tips er å regne på det, spesielt om den skal stå i to år, da finnes det kanskje ikke så stor bruk for materialet. vi regnet på det og innså at det var i prinsippet ingen prisforskjell mellom å kjøpe bjelker og bygge selv mot å kjøpe brukt haki. enkelte deler av den haki vi kjøpte er fra før 73 (fantes på hjemmesiden ulike innfestninger) så den mister ikke verdi på to år... men har du tilgang til billig tre eller har et planlagt bruksområde etterpå så absolutt. men tenker du kjøpe på byggevarehuset så regn ut om det virkelig er en spareløsning og ikke en dum spareløsning
Når vi bygde selv i løsvirke så begynte jeg snekkerarbeidet med å bygge ca 100 løpemeter stillas av 45x95.
Stillasmaterialet kløvde jeg deretter til 45x70 og brukte for å kryssregle innsiden av ytterveggene.
Det som ble igjen bygde jeg reisverket til uthuset av.
Når vi bygget selv i løsvirke, begynte jeg snekkerarbeidet med å bygge ca. 100 løpemeter stillas av 45x95. Stillasvirket kløyvde jeg deretter til 45x70 og brukte for å kryssregle innsiden av ytterveggene. Det som ble igjen, bygde jeg rammen til uthuset av.
[bilde]
Flott jobbet!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.