Hei! Jeg har nylig fjernet en dørkarm i leiligheten min. Det jeg nå lurer på er hvordan jeg kan bygge en pen og jevn portal ut av dette. Min første tanke var å bruke gipsplaten jeg har igjen og skru den fra innsiden av portalen mot stenderne og deretter sparkle mellom de eksisterende gipsplatene og de i portalen. Men jeg begynner å mistenke at det kan sprekke en del siden det blir mange skjøter.
Har noen en god fremgangsmåte?
Har noen en god fremgangsmåte?
Skru opp regel som du kan feste spon/gipsskiva med avrundet form. Dekk deretter kortsiden med masonit. Og så sparkel og male ..det sprekker ikke.
Så gjorde jeg for lenge siden, og det holdt sammen til vi ble lei av portalen og fjernet det.
Så gjorde jeg for lenge siden, og det holdt sammen til vi ble lei av portalen og fjernet det.
Takk for svar! Hvor skal jeg skru opp denne regelen? Kan jeg ikke skru gipsskive i den eksisterende regelen som vises mellom gipsskivene nå? Og med kortsiden, mener du da "taket" av portalen?S Samppa skrev:
ja det er en enkel løsning som er ganske standard. hvis du synes det er tungt å skjære ned gipsen kan du sette små distanser på eksisterende stendere som du da fester dørkarmen mot. da slipper du å skitne tilA Axra99 skrev:
Jeg har googlet hele dagen i dag på "fjerne dørkarm", "bygge portal" osv men har ikke en eneste gang snublet over dørkarm. Tusen takk for hjelpen!T test1 skrev:
Javisst, så kan jeg også gjøre, men jeg har allerede skitnet til, så litt til gjør ikke noe! Forresten, hvor langt ned bør jeg la dørkarmen gå? Dit gipsskivene på veggen slutter? Antar at jeg får løse evt. glipper mot gulv med en list eller terskel etter at gulvet er på plass.
haha ingen problem glad for å kunne hjelpeA Axra99 skrev:Jeg har Googlet hele dagen i dag på "fjerne dørkarm", "bygge portal" osv men har ikke en eneste gang snublet over dør-omramming. Stor takk for hjelpen!
Ja visst kan jeg også gjøre det, men jeg har allerede skitnet til så litt til gjør ikke noe! Forresten, hvor langt ned bør jeg la dør-omramningen gå? Til der gipsplatene på veggen slutter? Antar at jeg får løse eventuelle glipper mot gulv med noen lister eller terskel etter at gulvet er på plass.
Ser jo knallbra ut, ingen glippe i det hele tatt til gulvet. Jeg har vært så fiksert på at døråpningen måtte gjøres før jeg gjør noe annet. Men når du først sier det, så høres det klart bedre ut å gjøre det sist. Da tar jeg og maler veggene og legger gulv først!T test1 skrev:
Klikk her for å svare