Skal bygge plank og tenkte å forberede støping av søyler. Ca 2 m høyt så jeg trenger å gjøre grunnarbeidet ordentlig.

Hvilken avstand anbefales mellom hver støpesøyle?

Vanskelig å si uten å vite hvor tungt planket skal være og hvilken dimensjon du skal ha på de bærende delene. Skal det være spikregler mellom stolpene, eller bare stolper med liggende panel på? Hvilken dimensjon på spikreglene (hvis du skal ha slike)? Hvilken dimensjon på liggende panel (hvis du bare skal ha slike)? Lydskjermer som Trafikverket bygger pleier å ha skikkelige doninger som rammeverk og da holder det med 3,5 meter mellom hver søyle, men da er disse planke ikke sjelden mer enn dobbelt så høye som det du vil bygge. Det kan jo være et referansepunkt i alle fall.

Jeg og naboen laget et gjerde mellom oss. Vi gjorde 2m mellom stolpene men det ble for lite, gjerdet svaiet. Kan skyldes at vi valgte justerbare stolpesko som blir veldig svaiende. Konstruksjonsfeil som jeg må ta på meg :(

• Liker
Pavan1
  • Laddar…
Jeg bygde et nesten 80 løpemeter 2.10 høyt gjerde med 95x95 stolper og 3x45x95 spikreger med 145x21 panel samt lokklekter, brukte 2m mellom stolpene og brukte plintjern - det er stivt nok og kan klatres på.

Mitt tips er gode plintjern og maler for raskt å sette dem, bruk bare halve pappøret hvis du borer, da er det enklere å justere og ikke så tungvint å få ned.

Sistnevnte høres ut som jeg vil ha det... og plintjärn høres også bra ut...

Doldskada, hvordan konstruerte du malen for plintjärnen?

• Liker
Pano og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.