Hei!
I soverommet mitt har jeg en trepanelvegg som jeg gjerne vil bli kvitt. Siden jeg ikke var den som satte den opp, vet jeg ikke om den er limt eller spikret inn i veggen, men når jeg ser nøye på hele veggen, ser jeg ingen spikerhoder eller tegn på at den skulle være spikret, så da tenker jeg bare anta at den er limt på en eller annen måte. Underlaget er en betongvegg for øvrig. Nå er spørsmålet mitt; hvis jeg vil bygge om veggen, tror dere jeg kan dekke/spikre over den nåværende veggen med MDF-plater og sette lekter i det mønsteret jeg vil ha, eller bør jeg først rive den nåværende veggen og gjøre hele jobben med å sparkle veggen, slipe og deretter bygge "fra grunnen av"?
Vil mer enn gjerne ha hjelp, takk på forhånd!
Legger ut noen bilder av den marineblå veggen jeg har nå, legg merke til at de små skruene som synes har vært for et bilde som har hengt der. Bildet av den grå rutepanelveggen er slik jeg vil at veggen skal bli.:D

Mvh, nybegynner hjemme-snekker.

• Marinblå trepanelvegg med synlig skruehull, del av soverom. Mørk overflate kontrasterer mot lysere tak og vegg.
  • Marinblå trepanelvegg i et soverom med små skruehull, sannsynligvis limt på en betongvegg, uten synlige spikerhoder.
  • Grå rutepanelvegg bak en seng med grått sengetøy, liten sort nattbordslampe på sort nattbord ved veggen, lyst tregulv og hvit gardin ved vinduet.
  • Marinblå trepanelvegg med trelister i et soverom. Små skruer fra en tidligere opphengt tavle er synlige. Veggen ønskes bygd om eller dekket.
Selvfølgelig kan du bygge utenpå hvis du vil, du mister bare litt, litt areal.

Den er sikkert skrudd i sponten, finner du ingen skruer i planken lengst til høyre? Smått allergisk mot å bygge inn ekstra materiell så jeg hadde plukket bort, skal du uansett sette plater trenger du jo ikke gjøre noe grunnarbeid. Synes veggen du skal ta bort var skikkelig lekker.

Er det utseendet i den andre bilen du vil ha, så sett på en tynn plywood, mal og deretter fest listene. Da kan du lime og skyte med dykkert der listene så havner, så slipper du å sparkle.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.