Medlem
· Södermanland
· 9 innlegg
holder på å bygge om en gammel låve til garasje. jeg vil gjøre om takstolene i garasjen for å få så høy takhøyde som mulig. den delen som er garasje er 10 meter lang det ligger et såkalt lett tak på den av plåt alt virke i takstolene i dag er granvirke med dimensjonen ca 220*145 og ligger på et cc av ca 3000-3500mm
på første bilde er så som de ser ut i dag. er det mulig å bygge om dem ifølge noe av de 2 eksempelbildene som også finnes med eller finnes noen andre ideer eller tips
på første bilde er så som de ser ut i dag. er det mulig å bygge om dem ifølge noe av de 2 eksempelbildene som også finnes med eller finnes noen andre ideer eller tips
Medlem
· Stockholms län
· 221 innlegg
den nedre stokkens funksjon er å bære i drag. om man tar bort den vil de ytre, nedre hjørnene på pyramiden synke utover.
en variant på det andre bildet kunne eventuelt fungere.
men kan du ikke bare heve innertaket til den øvre tverrgående bjelken og beholde de nedre bjelkene synlige? om det er en gammel låve ville jeg synes det var fint med litt rusticitet og historie igjen i huset.
en variant på det andre bildet kunne eventuelt fungere.
men kan du ikke bare heve innertaket til den øvre tverrgående bjelken og beholde de nedre bjelkene synlige? om det er en gammel låve ville jeg synes det var fint med litt rusticitet og historie igjen i huset.
Medlem
· Södermanland
· 9 innlegg
kan ikke ha den nedre bjelken lenger fordi jeg vil ha en lift i garasjen, og for å kunne løfte en bil høyt nok er den i veien, men som skrevet kan bildet ifølge det første eksempelet fungere
Klikk her for å svare