Har en murt stor grill som jeg vil gjøre om til pizzaugn.
Den er for høy så jeg har tenkt å legge en rad med lecablokker i bunnen og ildfast stein som man fyrer på. Skorsteinen er for grov nederst. Skulle ønske å bygge igjen øverst og lage en mindre åpning så jeg kan styre så ilden kan skylle over pizzaen. Hvordan gjør man dette enklest, murer eller noe platemateriale?
Hvordan får man feste på sidene om man skulle mure?

paros paros skrev:
Har en murt stor grill som jeg vil gjøre om til pizzaovn.
Den er for høy så jeg har tenkt å legge en rad med lekablokker i bunnen og ildfast stein som man fyrer på. Skorsteinen er for grov nederst. Skulle ønske å bygge igjen øverst og lage en mindre åpning så jeg kan styre slik at ilden kan skylles over pizzaen. Hvordan gjør man dette enklest, murer eller noe plate-materiale?
Hvordan får man feste på sidene hvis man skulle mure?

• Et mursteinsforet rør eller skorstein, sett fra innsiden, med sot og smuss langs veggene. En åpning i enden slipper inn lys.
  • Innvendig i en brukt mursteinsovn med sot og aske, viser ildfaste murstein, metallstøtte og en buet topp.
  • Utendørs pizzaovn i murstein med stekeflate og skorstein, under et tak av tre. Ved siden av er uferdige byggeelementer og en boks maling.
Rev den gamle grillen, admin kan gjerne fjerne denne tråden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.