H
H hul skrev:
Men du trenger ikke å bruke mine priser på bjelkelag de er helt ok for meg.
TS spurte etter priser og jeg la ut et bilde som muligens kunne hjelpe ham. Han trenger heller ikke å bruke informasjonen det er opp til ham.
du burde ha tilgang til kalkyleprogram når du er i eiendomsbransjen

H
H hul skrev:
men du får gjerne vise at du kjøper gips for under 20 kr/st
slår vad om at du minst betaler det dobbelte
dessverre jeg tar ikke skjermbilder på bedriftsdatamaskinen.

H
henke_benke skrev:
tyvärr jag tar ej skärmbilder på företagsdatorn.
Trenger du ikke bare ta et utklipp fra en prisliste.
Men det kommer ikke til å skje for du snakker tull.
Tror ikke du betaler halve prisen mot det skal Skanska/Peab/NCC etc. betaler.

H
H hul skrev:
Behøver du ikke bare ta et utklipp fra en prisliste.
Men det kommer ikke til å skje for du snakker skit.
Tror ikke du betaler halve prisen mot hva skal Skanska/Peab/NCC etc. betaler.
vet ikke hva skanska eller peab betaler.

H
henke_benke skrev:
vet ej vad skanska eller peab betalar.
Men du betaler halvparten av hva ncc betaler?

H
H hul skrev:
Men du betaler halve hva ncc betaler?
du mener intern mot byggevarehandelen?

H
henke_benke skrev:
du mener intern mot bygghandelen?
hvordan kan noe være internt mot bygghandel?

Ja altså jeg er vel mest ute etter priser mellom tommelen og pekefingeren. Så jeg har noe å gå ut ifra når jeg kontakter snekker. De kunne ha sagt 100000 kr eller 10000 kr og jeg hadde bare stått og nikket for jeg har virkelig null peiling.

Skulle også gjette at det kan bli billig hvis alt går rett og veldig dyrt hvis det er ting som krangler. Hva kan det finnes for "dødsproblem" i et arbeid som dette?

Har du mulighet til å gi oss litt mer forutsetninger (f.eks. spennvidder/lengde på gulvbjelker) og gjerne også noen bilder, så kan det komme mer konkrete svar. Også andre forutsetninger, som f.eks. hva slags tak det skal være under, gulv ovenfor, skal det trekkes el eller VVS i bjelkelaget etc.

• Liker
Seet
  • Laddar…
H
S Seet skrev:
Ja altså jeg er vel mest ute etter priser mellom tommel og pekefinger. Så jeg har noe å gå ut ifra når jeg kontakter snekkere. De kunne ha sagt 100000 kr eller 10000 kr og jeg hadde bare stått og nikket for jeg har virkelig null peiling.

Ville også gjette at det kan bli billig hvis alt går riktig og veldig dyrt om det er ting som krangler. Hva kan det finnes av "dødsproblemer" i et arbeid som dette?
det viktigste er å se hvordan det ser ut.
problemer oppstår når du har åpnet opp og ser om for eksempel "bjelkene" må byttes.
eller at fukten har krøpet bort eller inn i dine vegger

• Liker
Seet
  • Laddar…
Jeg har dessverre ikke mulighet til å gi så mye mer informasjon siden jeg ikke har kjøpt huset ennå. Det eneste som er sikkert er at alt, alt, alt, materiale på ca 9 m2 må fjernes. Det skal altså bli et stort hull i hele kjøkkenet. Det må ikke være igjen et spor av det gamle på grunn av soppen, så både bjelker og stendere må byttes, vil jeg tro. Eller sitter bjelker sjeldnere enn 3m?

VVS og elektrisk kan tilkomme, mest sannsynlig VVS i alle fall. Men mest interessert i hva det koster hos snekkeren.

H
S Seet skrev:
Jeg har dessverre ikke mulighet til å gi så mye mer informasjon siden jeg ikke har kjøpt huset ennå. Det eneste som er sikkert er at alt, alt, alt, material på ca 9m2 må bort. Det skal altså bli et sort hull i hele kjøkkenet. Det får ikke finnes igjen et fnugg av det gamle på grunn av soppen, så både bjelker og stendere må byttes ut, skulle jeg tro. Eller sitter bjelker med større mellomrom enn 3m?

Vvs og el kan tilkomme, mest sannsynlig vvs iallfall. Men mest interessert i hva det koster med snekker.
og da avbryter vi til du har huset.
du kanskje ikke får ned prisen til hva du mener at det er verdt

H
S Seet skrev:
Jeg har dessverre ikke mulighet til å gi så mye mer informasjon fordi jeg ikke har kjøpt huset ennå. Det eneste som er sikkert er at alt, alt, alt, materiale på ca 9m2 må bort. Det skal altså bli et stort hull i hele kjøkkenet. Det skal ikke finnes igjen en eneste bit av det gamle på grunn av soppen, så både bjelker og stendere må nok byttes tror jeg. Eller sitter bjelker sjeldnere enn 3m?

VVS og el kan tilkomme, mest sannsynlig VVS iallfall. Men mest interessert i hva det koster av snekkeren.
timepris tømrer = 500kr
enhetstid bjelkelag = 2
kvm = 10
kostnad = 500*2*10=10 000kr ekskl. riving og materialer
lavt regnet

• Liker
Seet
  • Laddar…
H
H hul skrev:
timpris träarbetare = 500kr
enhetstid bjälklag = 2
kvm = 10
kostnad = 500*2*10=10 000kr ekskl. rivning og material
lågt regnet
2 timer for å gjøre hva?

H
henke_benke skrev:
2 timer for å gjøre hva?
står veldig tydelig i mitt innlegg
2 timer per kvm bjelkelag

• Liker
Seet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.