Tenkte å bygge om verandaen vår og glasere den inn. Den skal også heves slik at den kommer i nivå med resten av huset. Skal man støpe disse plintene, eller kan man bruke slike som bankes ned i bakken?
Skal også bygge en åpen veranda på forsiden uten tak (= ingen byggetillatelse, ikke sant?) og lurer på det samme her, hva som er best. Støpe eller plint?
Skal også bygge en åpen veranda på forsiden uten tak (= ingen byggetillatelse, ikke sant?) og lurer på det samme her, hva som er best. Støpe eller plint?
Medlem
· turkiet
· 553 innlegg
Sörmland, hva har dere for dybde på tele der tro? Min merkelige innledning baserer seg på at is har en tendens til å flytte på ting (jord) Så jo lenger ned du setter noe fast materiale desto sikrere sitter det over marken. 
Bra spørsmål. Det avhenger jo av vinteren, men 30-60 cm kanskje. De jeg nylig slo ned for gjerdet var cirka 40-50 cm, og jeg hadde et h-e med å få dem ned, så jeg gravde litt og først var det matjord på 20 cm, deretter ble det leire, stein og grus. Rene betongen! At det skal bevege seg sidelengs tror jeg ikke så mye på, men hva med vekten.
I hytta støpte jeg for en bod på 8 m² og da gravde jeg nok minst 50 cm og satte armering i disse deretter.
Men å slå ned galvaniserte stolper er jo helt klart lettere enn å støpe.
I hytta støpte jeg for en bod på 8 m² og da gravde jeg nok minst 50 cm og satte armering i disse deretter.
Men å slå ned galvaniserte stolper er jo helt klart lettere enn å støpe.
Klikk her for å svare