Hei på dere jeg skulle virkelig trenge litt hjelp som den ekstremt byggelystne amatør som ikke annet har gjort enn smørkniver på sløyden for 100 år siden. Jeg holder på å renovere trappen og har nå bygget igjen den, på siden markert med rødt skal det bygges vegg og rekkverk som er liksom innebygd mot veggen. Eventuelt tenkte jeg å bygge igjen det og sette opp en dør men det avhenger av hvor vanskelig det er. Nå til spørsmålet går det an å bruke bare MDF eller skal man kanskje bruke masonitt eller bare gips. Det skal så males. Kommer ikke til å sette hyller og greier på veggen etterpå. Takknemlig for tips. Trapp under renovering, delvis avstengt med røde streker som markerer planlagte vegger, med en stålampe og støvsuger ved siden av.

T toolman77 skrev:
Jeg har gjort det samme og beskrevet det her

[lenke]
Takk(y)

Jeg kan forresten virkelig anbefale å klemme inn mellomrommene for å redusere knirk fra trappen. Dine ser ut til å være kraka

T toolman77 skrev:
Jeg kan forresten virkelig anbefale å bombera trinnene for å redusere knirk fra trappen. Dine ser ut til å være kraka
Hva er det? Trappen knirker en del nå, men det gjorde den før også. Det kommer litt an på hvor mye personen som går i den veier.

Jessica Sjöö Jessica Sjöö skrev:
Hva er det? Trappen knirker en del nå, men det gjorde den før også. Det kommer litt an på hvor mye personen som går i den veier.
Å bombe noe er å gjøre det konvekst. Altså å gi trinnet en lett runding i overkanten slik at det bare er i kontakt med det overliggende planet i ett punkt. Det gjør at tredelene ikke kan gli mot hverandre og reduserer knirking.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.