Trengte litt tips og råd.

Skal bygge et mindre gjerde på baksiden av huset, mot en skråning og skogen. Vil helst gjøre det så enkelt som mulig så det både går fort og blir billig. Det er en strekning på kanskje 15-20 meter og det er mest for å få en finere avslutning på tomten, men også for å sikre skråningen så barna ikke faller ned så lett. Skal også bygge en sandkasse mot dette gjerdet.

Vi ser for oss et lavt gjerde slik at det ikke ødelegger natur- og skogsutsikten. Og ikke føles for klumpete. Så gjerdet blir nok ikke mye høyere enn kanskje 50 cm.

Holder det å SLÅ ned disse stolpene i bakken synes dere? For jeg unngår gjerne å grave og støpe! Men OM jeg graver og støper, da burde det vel holde med 2 meter mellom stolpene? 70x70 stolper som man sager en spiss på? Eller hva for stolper skal jeg bruke?

Har dere noen forslag på hva for gjerde som kan passe ut mot en skog? Vi vurderte et skigardgjerde en stund fordi det passer med naturen, men det passer nok ikke så godt mot vårt litt mer moderne hus. Det kan jeg dessuten ikke bygge selv...

Det vil bli koblet til en terrasse med gjerde/rekkverk med liggende ribber, så tankene går mot også å bygge gjerdet med liggende ribber. Men jeg er usikker på om det virkelig blir så pent!?

Tanker/idéer rundt dette??
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.