Jeg har kjøpt et hus som har en trapp mellom etasjene som er helt utslitt. Planen er å bygge en ny trapp. Det eneste jeg egentlig bryr meg om er at den ikke skal knirke, noensinne. Så hva er den beste måten å bygge den på i så fall? Det er en L-trapp om det har noe å si.
Bedreviter
· östergötland
· 2 774 innlegg
Eller overdimensjonere som bare den...
Tror også på stål... men er nysgjerrig på hvordan en trapp er helt slutt...
Min sluttet å knirke da jeg rettet opp og skrudde i massevis av skruer
Tror også på stål... men er nysgjerrig på hvordan en trapp er helt slutt...
Min sluttet å knirke da jeg rettet opp og skrudde i massevis av skruer
Hele trappen beveger seg når man går i den, den har sittet der siden begynnelsen av 1900-tallet så trappetrinnene har blitt skissert der man setter føttene. Dessuten er det ulik dybde og høyde på trinnene så jeg kommer til å bli gal av å gå i den. Overdimensjonere hørtes interessant ut, hvor kraftig tenker du da?plåtrickard skrev:
Bedreviter
· östergötland
· 2 774 innlegg
Har bare bygd småtrapper, så det kan jeg ikke svare på.. men mål, tegne og tenk på hva som får plass... Og gå opp i materiale..
Drøm å ha en knirkefri trapp. Vår knaker og knirker hvis man går i midten av trappen, kanskje ville det forsvinne med en liten regel langs med trappetrinnet undersiden som stabiliserer den. Ikke gjort det, men føles som om det ville hjelpe.
Klikk her for å svare