Hei!
Jeg skal bygge et nytt entrétak og lurer på tegning. Har tenkt meg et skråtak, et lignende som et farstukvist tak, tenkte kanskje legge takstein også så hva for tykkelse på treverket for å klare vekt fra stein og snø om vinteren. Takk for raskt svar. Takk på forhånd//Emil

• Liker
Knoddie
  • Laddar…
Ettersom det ikke er noe svar på spørsmålet mitt, blir bygget annerledes. Velger å lage et skjermtak i stedet. Er det noen som vet om noen tegning som er på et skjermtak men med stolper i fremkanten som likevel skal være der til rekkverket, og da velger jeg å ha dem hele veien for ekstra støtte ved snøras fra hustaket.
//Emil

Velkommen til forumet.

Du må bistå med mer informasjon for at folk skal kunne gi deg et relevant svar.

Størrelse?
Takvinkel?

Et bilde av hvordan inngangen ser ut nå, gjør det lettere.

Det du har spurt om nå, er omtrent som å spørre: "Hvor langt er min snor?"

Beklager for ikke gitt bra info tenkte ikke så langt. Entre trapp plattformen er ca130 ut fra døren og ca 150 bred helling vet jeg jo ikke hvor mye som trengs men det er plass ovenfor hadde tenkt ytterst trengs det nok være 10cm ovenfor dørhøyden. Kan ikke gi bilde for det fungerer ikke å legge inn via mobilen der bilde finnes

Vet ikke helt hva du tenkt for type svar. Håper du at noen skal ha en tegning liggende, som kommer til å passe akkurat til ditt hus? Eller søker du noen som kan lage en tegning til deg?

Om du vil ha en tegning generelt så er jo http://www.byggbeskrivningar.se/ en bra start.

Det var tegning i største alminnelighet. Eller om noen har gjort lignende og kunne si hvordan de gjorde.

Legg gjerne ut et bilde av hvordan det ser ut der taket skal sitte, lettere å evt. kunne foreslå noe da..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.