Hei, ny medlem her på forumet!
Jeg vil bygge om vår entrétrapp, med bjelker og terrassebord, også et krav at vi kan gå opp trappen fra forskjellige retninger. Det er fjell grunn så tegl, så terrassebord.
Er det noen som kan hjelpe, hvordan gjør jeg?
Slik vil jeg ha det...
Takk.
Er det fjell i trappen eller mener du under, lenger ned?
Jeg ville ha pigget bort hele den gamle trappen og satt 45x170 på høykant først som ytterramme og deretter mellom rammen som et rutenett. Deretter en ny mindre ramme oppå den med rutenett. Så enda mindre osv.. så kle alt med terrassebord minst 28x120 helst litt grovere.
Tilpass dybden på den første rammen etter siste trinn inn på våningshuset med grus. Legg noen gamle betongplater som støtte når du har justert alt.
Hei, ny medlem her på forumet!
Jeg vil bygge om vår entrétrapp, med bjelker og terrassebord, også et krav at vi kan gå opp trappen i forskjellige retninger. Det er berggrunn, så tegl, så terrassebord.
Er det noen som kan hjelpe, hvordan gjør jeg det?
[bilde]
Slik vil jeg ha det...
[bilde]
Takk.
Takk for et tidlig svar!
Jeg tenkte først å prøve å bygge trappen oppå den gamle, men deres råd om å fjerne den gamle helt og holdent høres faktisk bedre ut.
Den er betong tror jeg, nå som jeg har sett ekstra nøye.
Tror dere at en minigraver vil være nok eller må jeg bruke borhammer?
Om du har en betongtrapp nå og erstatter den med en hul tretrapp er risikoen stor for at du ikke vil like dunkingen som oppstår når barna dundrer opp og ned for den. (Det burde være mulig å bygge en tretrapp som ikke blir en stor resonanskasse, men det ser sjelden ut til å bli gjort i praksis.)
Om du har en betongtrappa nu och ersätter den med en ihålig trätrappa är risken stor att du inte kommer gilla dunkandet som blir när barnen stövlar upp och ner för den. (Det borde vara möjligt att bygga en trätrappa som inte blir en stor resonanslåda men verkar sällan göras i praktiken.)
Så är det såklart men ett jäkla pyssel att anpassa sig hela tiden efter den gamla trappan som kommer bestämma alla mått odyl hela tiden.
En större "borrhammare" fixar det jobbet. Hyr på Bauhaus eller liknande.
Du trenger jo ikke ta bort alt, ta bort så mye som trengs for å få plass med den nye konstruksjonen. kan jo til og med være bra å ha litt betong å feste den i.
Nå ville du jo ha tre, men et annet alternativ kunne vært å støpe litt mer, så du får den trappeformen du vil ha. Deretter kan du legge for eksempel granittplater på betongen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.