Som overskriften sier skal vi sette opp en innervegg i vår 3-roms som er en 2-roms for øyeblikket. Altså egentlig ingen stor sak, men tenkte høre om noen har peiling på hva det kan komme til å koste om man gjør det selv kontra om man kjøper tjenesten?

Veggen er ca. 4m lang og 3m høy litt grovt. Vi har tenkt å sette innfelt skyvedør.

Noen som kan gi noen prisestimat eller link der man kan planlegge byggingen/kostnaden?

• Liker
Stugrenoverare
  • Laddar…
Det trengs dobbelt regelverk med noen forsterkninger for å ta hånd om kreftene.
Vil du ha gips, dobbelgips eller OBS+gips? 3 m høyde blir en del spill eller ekstra kortlinger.
Døren med beslag har du sikkert kontroll på kostnadene allerede. Inngår karmer?
Bygge regelverk med plater gjør 2 karer på 2-3 dager, tror jeg.
Listverk kommer i tillegg, materialer 500, arbeid 1500.
Maling eller tapet: firma 2000 pluss materiale.
Vurder å legge strøm i veggen for brytere men også for nye innfelte uttak.

T Thomas_Blekinge skrev:
Det trengs dobbelt regelverk med noen forsterkninger for å håndtere kreftene.
Vil du ha gips, dobbeltgips eller OBS+gips? 3 m høyde blir en del spill eller ekstra kortlinger.
Døren med beslag har du sikkert oversikt over kostnadene allerede. Inngår karmer?
Bygge regelverk med plater gjør 2 stykker på 2-3 dager, tror jeg.
Listverk kommer i tillegg, materiale 500, arbeid 1500.
Maling eller tapet: firma 2000 pluss materiale.
Tenk på å legge el i veggen for brytere men også for nye innfelte uttak.
Nei har faktisk ikke helt god oversikt over det med dører heller. Bare tanken er at den skal være innfelt men skiller det seg mye fra "vanlig" dør så kommer det til å funke det med. Veggene vil vi skal være så tynne som mulig og tenkte sette sånn trefiberplate (sponplate?) og så gips om det trengs for å lette feste av barnets tv etc.

Så egentlig totalpris ca for materiale og så hva en byggemann kanskje tar eller om man gjør det selv kanskje... avhenger av prisen tror jeg :)

Sjekk selv på dørtillverkernes hjemmesider eller leverandørenes hjemmesider for å få en oppfatning av selve døren.
Ellers er det stor risiko for at en byggekar finansierer sin Thailandsreise på din uvitenhet.

Med dobbel skyvedør og håndverker vil det koste minst 50 papp.

Google Pocketkarm for det er hva en innfelt skyvedør "heter" på byggspråk. Ganske store peisvariasjoner, men et par tusen for karmen og så kommer selve døren i tillegg. Den kan også variere ganske mye i pris avhengig av om du vil ha solid eller papp, speil etc.

Øvrig materiale kan du regne ut ganske enkelt.
M Mikael87 skrev:
Nei, har faktisk ikke helt oversikt over det med dører heller. Bare tanken er at den skal være innfelt, men skiller det seg mye fra "vanlig" dør så vil det funke det også. Veggene vil vi skal være så tynne som mulig og tenkte sette opp en sånn treplate (sponplate?) og så gips om det trengs for å lette festing av barnets tv osv.

Så egentlig totalpris ca for materiale og så hva en byggmann kanskje tar, eller om man gjør det selv kanskje... avhenger av prisen tror jeg :)
Google litt rundt. Pocketkarm kalles det du mener med innfelt skyvedør, et par tusenlapper avhengig av størrelse, så kommer døren i tillegg som også varierer ganske mye i pris avhengig av hvilken kvalitet du ønsker. Selve veggbyggingen koster ca 200kr/m2 har jeg for meg at folk her på forumet har regnet ut (om du bygger selv), så kommer malerarbeidet og ev. elektriker om du vil ha med det. Og så snekkerens timelønn da, om du skal ha noen til å gjøre det. Litt ekstra for reisetid og materialpåslag.

• Liker
Alle20
  • Laddar…
Takk for svar :) Ja kikket rundt litt og havnet om jeg har klikket riktig med planker, skruer, gips osv for veggen ca 3-4 tusen uten dør eller så, så kommer det isåfall en dør i tillegg avhengig av om jeg tar en vanlig dør eller skyvedør... så en for en 2k fra swedoor.

Jeg og min samboer holder akkurat nå på med å forsøke å bygge en vegg med skyvedør.
Vi kjøpte en litt finere modell med glasspeil fordi det blir den eneste lyskilden, tok også massivt tre for å passe bedre med huset.
Vi ligger på ca. 8.000-9.000 akkurat nå for materialet.
Da har vi ennå ikke kjøpt tapet eller maling.

når vi endret planløsning i høst satte jeg inn 2 skyvedører med karm fra hornbach. karmen kostet rundt 2000kr. så på videoen på Bauhaus side nå finnes i ovennevnte innlegg og ser ut til å være veldig lik. Derimot var det en dårlig monteringsanvisning

TeroM TeroM skrev:
Jeg gikk for bauhaus modellen for 6000:-, [lenke]

Gikk forholdsvis lett å montere med åpen vegg

[bilde]

og ser OK ut. Har dessverre ingen bilde med døren helt lukket.

[bilde]
fin! Er det 70mm eller 95mm lekter i veggen?

I impendill skrev:
snygg ! Er det 70mm eller 95mm stendere i veggen ?
120mm, vegg mot tidligere garasje så var en yttervegg. Kassetten er for en 95mm vegg som jeg salade ut til 120.

• Liker
impendill
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
120mm, vegg mot tidligere garasjen så det var en yttervegg. Kassetten er for en 95mm vegg som jeg bygde ut til 120.
jeg har en vegg med 70 mm stender. Ville det fungere?

I impendill skrev:
jeg har en vegg med 70 mm regel. Ville det funke?
Ja, men du må finne et innebygningskit for 70 mm regler. Det er egentlig hva jeg har, 95 mm som jeg sa er ferdig bredde på åpningen så kassetten er 70 mm.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.