Jeg vurderer å bygge inn skorsteinsrøret i andre etasje, det ser ikke så veldig fint ut.

Selvfølgelig må jeg først ramme opp en struktur som jeg så "bokser" inn i passende plate-materiale, nå til spørsmålet mitt. Hvilket materiale skal jeg bruke til rammene, tre eller metall? Hvor nær skorsteinen kan jeg sette dem, utenfor metallplaten som finnes ved bjelkelagsgjennomføringen eller på?

Gode råd mottas med takk.

Du kan bruke tre- eller stålstendere, det er en sjakt du skal bygge. Gjør 3 sider ferdige, og kle disse med gips på innsiden, så lager du et lokk, også med gips på innsiden, som skrus fast for eventuell inspeksjon. La det være et rom på ca. 100 mm mellom skorstein og sjakt = er skorsteinen 200 mm i diam. lager du sjakten 400 X 400 mm.

Ja, det er en sjakt jeg skal bygge. Jeg ser et problem med ditt tips, jeg tenkte å kle inn sjakten med teglimitasjon. Jeg tror det blir vanskelig å skru fra hverandre for inspeksjon da.

Jo det blir det, men jeg lurer på om ikke skrostensmästaren ønsker det så, slå ham en signal og spør

man kan kanskje se gjennom sjakten nedenfra

Robert_Maria skrev:
Ja, det er et sjakt jeg skal bygge. Jeg ser et problem med ditt tips, jeg tenkte kle inn sjakten med teglimitasjon. Jeg tror det blir vanskelig å skru fra hverandre for inspeksjon da.
Du skal følge produsentens anvisning:

http://www.premodul.se/filer/iav_Premodul_se.pdf

På side 5 står det hvordan du skal gjøre.

Jeg snakket med den lokale feiemesteren om dette med regler her om dagen. Beskjeden var at hvis man til punkt og prikke følger anvisningen (for premodul i dette tilfellet) så blir det riktig. Ved en besiktigelse ser man på at man har fulgt anvisningen (som selvfølgelig følger reglene).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.