Hei

Har en gammel skorstein plassert nær en vegg. Skulle gjerne bygge igjen "rommet" mellom skorstein og vegg (samler bare smuss/skrap der bak). Avstanden mellom vegg og skorstein er mellom ca 3-10 cm avhengig av hvor man måler, dvs. det er ujevnt, noe som vel er det store problemet. Er det noen som har en idé på hvordan man kan gjøre dette på en god måte så det både blir tett og ser bra ut? Det eneste jeg kommer på er å montere opp en list og skru fast mindre biter gips fra gulv til tak som jeg sager til for å passe den ujevne skorsteinen. Men har vanskelig for å se at det vil bli virkelig bra...

• En mursteinsvegg med et ujevnt mellomrom til en hvit vegg, mulig sted for oppsamling av smuss. Ujevnt gap mellom 3-10 cm.
  • Bilde viser en mursteinsskorstein ved siden av en hvit vegg med et ujevnt mellomrom mellom dem.
Optimal imo ville være å figursage en planke for glipen.

D
For det tilfelle du bruker murstokken, skal du passe deg for å bygge igjen sprekken før du har rådført deg med feieren.

Min feier mente at jeg trengte å bruke stålregler, skape ventilasjon mm.

D
Brukes ikke murpipa hadde jeg nok satt lekter/regler på murpipa og lekter/regler på den hvite veggen og deretter gipset inn. Murpipa blir da litt bak den gipsveggen du bygger.

Ulltand Ulltand skrev:
Optimal imo ville være å figurskjære en planke for sprekken.
Ja, kanskje. Men tenker at det blir litt det samme som å figurskjære gipsplater og sette dem på plass. Men som sagt, den varianten er det eneste jeg kommer på også. Kanskje er det slik at det er den eneste veien å gå...

D Derbyboy skrev:
For det tilfellet du bruker skorsteinen skal du passe deg for å bygge igjen sprekken før du har rådført deg med feieren.

Min feier mente at jeg trengte å bruke stålregler, skape ventilasjon mm.
Skorsteinen brukes ikke.

• Liker
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Anvendes ikke pipa hadde jeg nok satt lekt/regle på pipa og lekt/regle på den hvite veggen og deretter gipset inn. Pipa blir da litt bak den gipsveggen du bygger.
Ja, det er en variant. Men vil helst ikke ha noe som stikker ut på siden av pipa og synes når man ser rett forfra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.