....men vipper litt mellom en midtbjelke av stålrør eller lage en av plywood....vil helst ha så få svungne trinn som mulig...forslag noen?
Tegning ferdig 
Tenker å bruke eikebenkeplater som emne til trappetrinn....IKEA? eller noen andre som har et annet alternativ?
Tenker å bruke eikebenkeplater som emne til trappetrinn....IKEA? eller noen andre som har et annet alternativ?
Bare å bygge ferdig, så kan du svinge forbi her for å måle opp ditt neste trappe-prosjekt! d^_^b
Bare for å skyte inn at jeg har merket at man oftere kan gjøre kupp på benkeplater fra f.eks., K-Rauta eller Bauhaus i forhold til hva de koster på IKEA.
Bare for å skyte inn at jeg har merket at man oftere kan gjøre kupp på benkeplater fra f.eks., K-Rauta eller Bauhaus i forhold til hva de koster på IKEA.
Bauhaus har jeg sjekket, men de var dyrere enn IKEA...K-Rauta skal sjekkes 
Slacker er velkommen til å komme over og kopiere trappen når den blir ferdig....fin innstilling med tanke på at den bare finnes i hodet mitt foreløpig ...hahaha....
Slacker er velkommen til å komme over og kopiere trappen når den blir ferdig....fin innstilling med tanke på at den bare finnes i hodet mitt foreløpig ...hahaha....
Jeg har gått glipp av denne tråden ...
Tenker du å ha hvilerepos i bunnen av U-en?
Hva har du av tanke om materialet. Høvle og lime sammen konstruksjonsvirke og så høvle det er jo billigst om du har tilgang til en høvel.
Det kan til og med bli så mye billigere at kjøp av en litt enklere høvel kan rettferdiggjøres.
Men da blir det jo furu/gran, kanskje du tenkte deg noe mer eksklusivt...
Tenker du å ha hvilerepos i bunnen av U-en?
Hva har du av tanke om materialet. Høvle og lime sammen konstruksjonsvirke og så høvle det er jo billigst om du har tilgang til en høvel.
Det kan til og med bli så mye billigere at kjøp av en litt enklere høvel kan rettferdiggjøres.
Men da blir det jo furu/gran, kanskje du tenkte deg noe mer eksklusivt...
Niks...ingen vilplan...ville ha det fordi det ville være mye enklere, men dessverre tillater ikke avsatt område å lage trappen med vilplan :@...nå blir det en med 6 svungne trinn og 9 rette...midtstøtten kommer jeg til å lage i 15mm kryssfiner som en boks og med 27mm eiketrinn...Mikael_L skrev:Jeg har gått glipp av denne tråden ...
Tenker du å ha vilplan i bunnen av U-et?
Hva har du for tanke om materialet. Høvle og lime sammen regelvirke og deretter overflatehøvle er jo billigst hvis du har tilgang til en overflatehøvel.
Det kan til og med bli så mye billigere at innkjøp av en litt enklere høvel kan motiveres.
Men da blir det jo furu/gran, du tenkte deg kanskje noe mer eksklusivt...
...søker innfelt veggbelysning å sette i trinnene.....kom med forslag....
Disse har jeg selv vurdert.
Å sette i vangstykket ved hvert trinn.
http://www.jula.se/minidownlights-ip20-10-pack-402287

Å sette i vangstykket ved hvert trinn.
http://www.jula.se/minidownlights-ip20-10-pack-402287

Klikk her for å svare