Har satt gipsplater på veggene i kjelleren på metallstendere og skal nå legge inn platonmatte med klikkgulv oppå. Kjelleren er ikke fuktig eller noe sånt etter at vi drenerte for et par år siden, men jeg vurderer å fikse en mekanisk ventilasjon til gulvet mens jeg er i gang, for å ha både belte og bukseseler.
Men når jeg ser på ferdige løsninger til platonmatte så koster de 10.000kr eller mer for ventilasjonen, og det er ikke summer jeg har tenkt å bruke på dette.

Er det noen som muligens har bygget en egen versjon av mekanisk ventilasjon til gulv, og kanskje til og med til veggene, og som kan dele tips om en god vifte som er stille og gir godt sug, samt hvilken dimensjon jeg trenger på rørene. Tenkte å sette rør i det ene hjørnet av rommet der jeg uansett har avløpsrør som jeg må bygge inn, og vil gjerne ha det så diskret som mulig.

Drenerte om huset mitt og satte Platonplater på utsiden. Et lag med 20 cm markplater og for å gjøre det vanntett et lag med isopor og markduk ytterst.
I kjelleren ville jeg ha en kino og musikkrom på 25 kvadratmeter. I et annet rom ville jeg ha et stort modelltogrom på ca 30 kvadratmeter.
For å gjøre det koselig satte jeg opp stålstendere og gipsplater. Dessverre viste det seg at det kom opp fukt gjennom bunnplaten, så det ble en litt merkelig lukt av våt gips, så jeg rev ut alt. Satte opp trestendere øverst på veggen og hengte opp heldekkende teppe på veggen og på gulvet. Er veldig fornøyd med resultatet. Mine venninner syntes også det var deilig å bli kvitt alle de store svarte edderkoppene som gjemte seg mellom veggen og gipsplatene. Finnes det ingen fukt, finnes det ingen edderkopper i kjelleren.

M
N nallepu skrev:
Drenerte om huset mitt og satte Platon-plater på utsiden. Et lag med 20 cm markplater og for at det skulle bli vanntett et lag isopor og markduk ytterst.
I kjelleren ville jeg ha en kino og musikkrom på 25 kvadratmeter. I et annet rom ville jeg ha et stort modelljernbanerom på ca 30 kvadratmeter.
For at det skulle bli koselig satte jeg opp stålstendere OBS plater og gips. Dessverre viste det seg at det kom opp fukt gjennom bunnplaten, så det ble en litt merkelig lukt av våt gips, så jeg rev ut alt. Satte opp trestendere øverst på veggen og hengte opp heldekkende teppe på veggen og på gulvet. Er helfornøyd med resultatet. Mine jentevenner syntes også at det var deilig å bli kvitt alle de store svarte edderkoppene som gjemte seg mellom veggen og gipsplatene. Finnes det ingen fuktighet finnes det ingen edderkopper i kjelleren.
Er heldekkende teppe bedre enn gips?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.