Jeg vet at dørmålet skal være 90, da alle andre dører har det. Men lurer på hvor mye plass man må la være på sidene om døren. Altså veggen til høyre og venstre om selve dørkarmen?
Tenker på lister til døren

På hver side om åpningen er det ca 2

BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Lite usikker på hva du mener men jeg håper at Swedoors tabell over forholdene mellom flere ulike mål hjelper deg: [lenke]
Om ikke får du spørre igjen ;)
Tenker, om veggen er en L, kan jeg ha åpningen til dør, altså 90 cm hele veien inn i hjørnet der en regel finnes eller må det finnes en viss avstand fra hjørnet. F.eks. til lister osv.
For vi skal sette opp Regler og da er det 3.5 cm igjen på den ene siden å sette regel på for at åpningen skal bli 90 cm. Kan man da fikse en regel som er 3.5 cm uten at det blir problemer?

kristofer12345
Du kan sette en liten list over den avstanden til hjørnet som er igjen og gå over den ene siden på dørkarmen med listen finnes miste som er 4 cm ca eller mindre :)

• Liker
Eraze
  • Laddar…
BirgitS
Om døren går inover i hjørnet så bør man kunne åpne døren i det minste rett ut (90 grader) uten at dørhåndtaket går inn i veggen ved siden av. Vår baderomsdør, som jo selvfølgelig åpnes utover, har bare en kvartsstav som fôr på innsiden for det er alt som får plass i det hjørnet.

• Liker
Eraze
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.