På en fellesområde ved oss finnes en robust hjemmesnekret huskestativ som noen har laget med ca 100x100 stolper nedstøpt i grus/jord. På den sitter en huske. Jeg skulle gjerne bygge en chinsstang som henger under den horisontale stolpen/ribben men får ikke til hvordan jeg kunne gjøre det.
Det beste ville vært et jernrør som selve stangen og så noen festeanordninger/ting som man kan skru rett opp i ribben. Noen slags beslag, men jeg har vært på byggevarehandler nå og lett, men det er som en nål i en høystakk.

Kanskje finnes det noen her som kreativt kan hjelpe meg?

Kostnad >500 kroner

Svingstativ med en enkelt huske, planlagt chin-up bar under den horisontale stangen, markert med plassering.

Hvorfor må det koste mer enn 500 kr ;)

Biltema har garantert det du trenger. Finnes utallige alternativer på utforming, enklest er kanskje et rør med to øyer i endene og så to tauender rundt overliggeren, tauene festes i øyene med karabinkroker. Men du vil kanskje ha den stum.

Jeg og barna deler på huskestativet, koster ikke mange kroner å få til et bra utegym med noen taljer og litt tau.

• Liker
crackerjack
  • Laddar…
Stor takk - akkurat det der jeg var ute etter. helt sykt at ingen på K Rauta, Byggmax, Cheapy eller Beijer kunne guide meg riktig.

Jeg har alltid fått lære at det gapar etter det større. Jeg har kanskje tatt feil hele livet :)

Problemet med disse røropphengene er holdfastheten. Skruehullene er ganske små. En Chin-up-stang med ev. hopp opp må tåle en svært høy vekt, i tillegg med rykk. Jeg var inne på det samme, men kjøpte en ferdig stang på gymkompaniet (tror jeg det var). Kostet kanskje 700.

/K

crackerjack skrev:
Jeg har alltid fått lære at det gapet pekar mot det større. Jeg har kanskje tatt feil hele livet :)
Nei, du har helt rett.

crackerjack skrev:
Kostnad >500 kroner
Men det gapet jo mot "Kostnad", dvs at "Kostnad" er større enn "500 kroner". ;)

• Liker
crackerjack
  • Laddar…
Et alternativ er jo ellers å bore et hull i begge stolpene og deretter kjøre et rør rett gjennom hele stativet, men da blir jo huskefunksjonen litt kompromittert. Vet ikke hva et galvanisert rør i slik lengde koster heller, kanskje er det kjempedyrt.

Problemet med rørholdere er nok ikke holdfastheten (om de ikke er veldig svake) men at du havner alt for høyt dvs nær overliggeren og har ingen plass for hodet.

Real7 skrev:
Biltema har garantert det du trenger. Det finnes utallige alternativer på utforming, det enkleste er kanskje et rør med to øyer i endene og så to repstumper rundt overliggeren, og replene festes i øynene med karabinkroker. Men du vil kanskje ha det stumt.

Jeg og barna deler på huskestativet, det koster ikke mange kroner å få til et bra utegym med noen taljer og litt tau.
Jeg er også inne på en kombinert huskestativ/utegym. Skulle vært moro å se mer av hva du har gjort.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.