Jeg er i ferd med å skaffe noen form for plattform som vi i vaskerommet skal plassere vaskemaskin og tørketrommel på for en mer komfortabel arbeidshøyde.

Tanken er vel at plattformen skal være 30-40 cm høy, slik at man får hevet maskinene bra.

Jeg vil ikke støpe en plattform for da blir den så himla permanent (no shit sherlock), så jeg tenkte å bygge en i tre.

45x45 lekter skrudd til en ramme på 1300x760. En slik mot gulvet og en ca 30-40 cm oppe i luften avstivet i innerhjørnene med 45x45 og så kle inn hele boksen i plywood eller lignende.

Noen meninger om dette? Hvordan kan det bli med resonans i boksen?

Er det bedre å ta 2"X9" og skru til en ramme og legge et lokk på i plywood?

Blir jo stødigere, mindre greying, men det går ikke å skru fast maskinene nedenfra.

kanskje fylle den med noe tungt...

Min vaskemaskin hopper så man blir redd :o - jeg muret min med murstein og mørtel satte vinkelljern rundt øvre kanten så den ikke hopper ned.

Hvorfor bygge inn rommet? Er det ikke smartere å lage en T så å si og få bra steder for skuffer med vaskemiddel klesklyper osv. Gjør så har hatt artikler om dette. Har for meg at de brukte noen type av lettbetongskive

Det der er jo modellen. Det får nok bli en slik med rom for forskjellige ting?

Hvordan gjør man den? Reis opp og kle inn i gips bare og så fix samt mosaikkfliser?

Totte_S
Beppo skrev:
Det der er jo modellen. Det får nok bli en slik med rom for forskjellige ting?

Hvordan lager man den? Regl opp og kle inn i gips bare og deretter fix samt mosaikkfliser?
Jeg har artikkelen hjemme et sted, mener å huske at de brukte en slags lettbetongblokker som limes sammen. Blokkene står nok løst på gulvet, konstruksjonen blir stødig uansett.

Gjør så her-varianten var som sagt lettbetongblokker. Synes det føles bedre enn tre iom at det kan bli fuktig rundt vaskemaskinen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.